fallback

Защо Безос позволи на част от директорите на Amazon да излязат от сянката му?

Основателят на компанията се фокусира върху други стратегически задачи

14:17 | 15.06.19 г.

Джеф Безос има много работа. Най-известен като основател на Amazon, той освен това е притежател на вестник Washinton Post и вече отправя поглед към космоса. Наскоро Безос разкри, че компанията му Blue Origin е разработила нов апарат, който ще помогне за постигането на амбициозната цел на предприемача да колонизира други планети, тъй като енергийните нужди на човечеството означава плащането на прекалено висока такса от Земята, пише Quartz.

Тази невероятна цел може да обясни промяната в стратегията на Amazon. Въпреки че Безос отдавна безспортно е публичното лице и гласът на компанията, анализатори и нова статия на CNBC предполагат, че директори на Amazon излизат от сенките, докато основателят се фокусира повече върху други начинания.

Така наприемр Джеф Уилке, главният изпълнителен директор на глобалния бизнес на Amazon с потребителски стоки, даде първото си телевизионно интервю, след близо две десетилетия в компанията и три на въпросната позиция.

Миналата седмица Уилке говори на конференцията re:Mars на Amazon за изкуствен интелект в Лас Вегас, където презентацията на Безос беше прекъсната за кратко от протестиращи в полза на правата на животните. Уилке не задълба в деликатни теми като позицията на Amazon по отношение на все по-голямото желание на регулаторите да разследват големите технологични компании за нарушаване на антитръстовите правила. Вместо това се опита да насочи фокуса към събитията на конференцията.

“Смятаме, че всички важни субекти в икономиката трябва внимателно да бъдат проучвани, така че това не е необичайно. А нашата работа е да изградим компания и пратики, които да преминават успешно през този контрол”, категоричен е той. “Това, за което ще говорим тази седмица на re: Mars, са всички инвестиции, които правим в потребителски услуги и услуги, които предлагаме на разработчици и експерти по изкуствен интелект по целия свят, за да създават продукти за потребители, като вярваме, че това е нещо страхотно”.

Интервюто на Уилке не беше сред най-ключовите, но фактът, че се случи, беше. Том Форте, анализатор в D. A. Davidson, коментира пред CNBC, че е бил шокиран да го види и смята, че става дума за нова стратегия на компанията.

“Виждаме ясни усилия, които да покажат, че Amazon е много повече от просто Безос”, посочва той. Amazon все още не е отговорила на запитванията за коментар по темата.

Интервюто на Уилке се появи след серия от презентации за изминалите няколко години, дело на членове на Amazon S-Team, 18 директори, с които Безос се консултира за бизнес решения. Досега нито един от тях не е говорил много публично. Но нещата изглежда се променят.

През май Джей Карни, главен медиен директор на Amazon, който отговаря и за връзките с правителството, коментира пред Washington Post темата за втората централа на компанията в Арлингтън, Вирджиния. Джеф Блекбърн, ръководител на бизнеса с видео и реклама, даде рядко интервю през октомври по време на събитие за Vanity Fair. Дейв Кларк, който управлява ритейл операциите, през юни коментира новите услуги за доставка на Amazon. А главният изпълнителен директор на Amazon Web Services Анди Джеси е относително популярен за директор на Amazon.

Преди това Безос беше онзи, който обсъждаше новите начинания, предоставяйки вътрешна информация на медиите за бизнес развитието.

Докато се фокусира върху други проекти, той може да се опитва да успокои инвеститорите, че Amazon е в способни ръце. Разводът на Безос със съпругата му Макензи, който беше придружен от огромен скандал, и критиките на президента Доналд Тръмп, също могат да обяснят промените в стратегията за насочване на вниманието към другите директори.

И все пак няма никакво съмнение, че основателят остава начело и се радва на позицията си.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:38 | 13.09.22 г.
fallback