Напоследък Google не е сред любимците на инвеститорите.
Alphabet, нейната компания майка, е с едни от най-лошо представящите се акции в рамките на тази година сред технологичните фирми в S&P 500, оценени на над 100 млрд. долара, пише Wall Street Journal.
От началото на годината книжата на Alphabet са повишили стойността си с 13 на сто, в съответсвие с ръста на по-широкия индекс, но е под половината на това, което постигна Facebook, въпреки че напоследък тя се сблъсква със сериозни проблеми във връзка с неподходящото съдържание в платформата ѝ, опазването на личните данни и напускането на част от директорите.
В момента Alphabet е оценена на малко над 800 млрд. долара. Пазарните лидери Microsoft и Apple са близо до 900 млрд. долара.
По ирония на съдбата скорошната слабост е свързана с продължаващата доминация на рекламния бизнес на Google в търсачките, който се очаква да генерира около 137 млрд. долара приходи през тази година.
През март компанията беше засегната от глоба от европейските регулатори на стойност 1,7 млрд. долара във връзка с бизнес практиките на Google, свързани с рекламите, показвани в уебсайтовете на трети страни. Това беше последната глоба от цяла серия такива, дошли от Европейския съюз, с което общата сума, която тя трябва да изплати на блока, достигна близо 7,7 млрд. долара.
Това се случи само две седмици, след като представителката на демократите в САЩ Елизабет Уорън призова за разделяне на бизнеса на част от големите технологични играчи.
И на последно място, на 22 март публикация в Adweek посочи, че Google обмисля няколко промени в рекламния си бизнес, включително налагането на потенциални рестрикции на това как рекламодателите могат да проследяват и таргетират потребителите през браузъра Chrome. Въпреки че това може да засегне рекламния бизнес на компанията, то може да засегне други играчи от екосистемата много повече. Criteo и Trade Desk, две компании, които предлагат софтуер и инструменти за следене за рекламодатели, преживяха спад на цената на акциите си - съответно с 24 и 7%, след като Adweek публикува информацията.
Apple направи подобни промени в браузъра си Safari през 2017 г., което ѝ помогна да затвърди репутацията на компанията като защитник на личните данни. Но Google е напълно различен гигант, тъй като обхваща близо 93% от онлайн търсенето в света, а Chrome държи две трети от пазара на търсачки според Statcounter. Някои анализатори отбелязват, че всяка промяна, която компанията прави, може да се отрази по-сериозно и да напомни на регулаторите за несравнимия обхват на Google.
Проблемът на това да бъдеш Google днес е, че дори да правиш правилното нещо, то може да изглежда като погрешен ход.