fallback

Служители на Tesla са отсъствали тройно повече през 2018 г. заради наранявания

Работниците в завода във Фримонт са отсъствали средно до 66 работни дни миналата година

20:46 | 19.03.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През 2018 г. работниците на Tesla са прекарали три пъти повече дни извън заводите, в които са назначени, заради свързани с работата наранявания или болести – индикатор под колко голямо напрежение са били в рамките на първото увеличаване на производството на електромобилите на компанията, пише Bloomberg.

Служителите в завода във Фримонт, Калифорния, са регистрирали 22 454 загубени дни през 2018 г., значително над отчетените 7619 за 2017 г., сочи доклад на компанията, подаден към Службата по безопасност и здраве на работното място (OSHA). Този скок надвишава увеличаването на отработените часове, общия брой наранявания и броя на случаите, при които нараняванията са причинили отсъствието на служителите.

Като се вземе предвид и скока в броя на служителите, времето, в което един работник го е нямало през миналата година, се е удвоило. Темпът на случване на инциденти на работен час е останал почти същият, както през 2017 г.

Значителният ръст в броя на дните извън работа предполага по-голяма тежест на нараняванията, коментира Дебора Берковиц, която служи като ръководител на екипа на OSHA по време на управлението на Барак Обама. По думите ѝ тези данни са „тревожни“. Средното време, което работниците са пропуснали, е нараснало до 66 работни дни през 2018 г. от 35 дни година по-рано, което е притеснително, твърди Берковиц.

Tesla оспорва това заключение, заявявайки, че няма връзка между броя на дните, в които служителите са били извън работа, и това колко тежки са били нараняванията им. Докладът показва, че компанията е успяла да увеличи производството, като е запазила броя на инцидентите почти пропорционален на нарастването на общия брой заработени часове. В рамките на двете години не е имало смъртни случаи в завода.

"Най-важният показател са смъртните случаи, а нашият брой е нула“, коментира Лори Шелб, вицепрезидент по сигурността в Tesla. „Това беше голяма година за Model 3, така че имаше много повече заработени часове, по-голям производствен екип и по-голям шанс за инциденти“, посочва още тя, допълвайки, че компанията се е погрижила за сигурността на хората си.

Кумулативна травма

Две трети от случаите са свързани с кумулативна травма (такава, която се натрупва с времето), твърди Шелби. Те са причинени от повтарящ се стрес в определени части на тялото, включително врата, раменете, гърба, китките и ръцете.

Федералната регулация изисква работодателите да представят обобщени годишни данни на правителството и да ги споделят и със служителите, ако те ги поискат. Компаниите обичайно не публикуват докладите, ето защо много от тях не са публично достъпни, за да се направи сравнение.

Tesla твърди, че времето, в което пострадалите служители не са работа, може да спадне тази година, тъй като тя ще приложи по-сериозна програма за връщане на работа, така че да помогне на хората да се върнат на нови позиции.

Освен това производителят на електромобили заяви, че дава на служителите си времето, което им е нужно, за да си починат или да се възстановят, дори и това да кара статистиката, подадена към OSHA да не изглежда толкова добре. Общият процент на травмите през миналата година е бил малко по-нисък от този на други компании от сектора. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:08 | 10.09.22 г.
fallback