fallback

2018 г. - годината, в която Зукърбърг не успя да "поправи" Facebook

Главният изпълнителен директор не успя да постигне миналогодишната си цел в рамките на 12-те месеца

15:38 | 04.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Преди една година Марк Зукърбърг си постави за цел да “поправи” Facebook. Той обаче има още много работа за вършене, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Начело на списъка му със задачи за 2019 г. стои намерението му да намери баланс между желанието на социалната мрежа да расте и ангажимента ѝ да подобри сигурността и опазването на данните в множеството ѝ платформи.

Тези проблеми бяха очевидни и останаха нерешени през по-голямата част от миналата година, твърдят сегашни и бивши служители. В един случай инициатива за намаляване на политическата поляризация на платформата предизвика опасения у Зукърбърг и други директори дали тя ще проработи и дали няма да намали ангажираността на потребителите, твърдят източници, запознати с въпроса. Този проект е спрян в началото на септември, макар че Facebook твърди, че продължава да полага усилия за спиране на поляризацията.

Друга инициатива за минимизиране на дезинформацията в списъка с новини чрез промотирането на повече “качествени” новини също се бави, след като редица директори, включително глобалният директор по политиките Джоел Каплан, изразиха притесненията си дали една промяна няма да засегне непропорционално консервативните и десните сайтове, твърдят източниците.

Подобни проблеми, които някога бяха второстепенни, докато Facebook продължаваше да расте, сега са силно свързани с бизнес перспективите на компанията.

Ръстът на броя нови потребители намалява на ключовите пазари на Facebook. Както и при много от технологичните ѝ конкуренти, акциите на Facebook понижиха значително стойността си през последните месеци - с 40% от рекордния си връх през юли. За компанията това е свързано и с резки промени в очакванията и мотивацията на служителите. През декември в бележка, в която се посочва намаляването на рейтинга на акциите на Facebook, анализаторите от Stifel се позоваха на Wall Street Journal във връзка с тези притеснения като ключов проблем, пред който е изправена компанията.

“По наше мнение има много места в Силициевата долина, където нещастните служители на Facebook да отидат, за да вършат нещо интересно, чувствайки се по-добре от влиянието, което оказва работодателят им, като същевременно запазят нивото на заплащане”, пише в бележката.

Правителтвените критики към Facebook също се очаква да се засилят през 2019 г.

Зукърбърг заяви, че е отворен към някаква форма на по-силен надзор и поиска от Каплан и от други директори да предложат планове за регулация, които Facebook може да понесе, твърдят източници, запознати с въпроса.

Facebook остава изключително печеливша. Тя спечели повече от 5 млрд. долара през треото тримесечие, но някога огромният растеж на приходите се забавя, а Зукърбърг твърди, че компанията е в преход, който ще доведе до забавяне на растежа и до по-високи разходи. В момента Facebook има повечеот 30 хил, служители, които имат за цел да следят за съдържание, което може да нарушава правилата на сайта.

“Горд съм от прогреса, който имаме”, коментира Зукърбърг в публикация във Facebook в петък. “Фундаментално променихме нашето ДНК, за да се фокусираме повече върху предотвратяването на щети във всичките ни услуги и насочихме голяма част от работата на компанията в предотвратяване на проблеми”.

Той твърди, че поправянето на компанията е “предизвикателство за повече от година”. По традиция се очаква Зукърбърг да обяви годишните си цели по-късно този месец. Някои външни анализатори твърдят, че компанията трябва да се фокусира повече върху прочистването на платформата, а по-късно да се фокусира и върху стратегията си за растеж.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:34 | 12.09.22 г.
fallback