fallback

Германия се отказва от някога най-големия IT панаир - Cebit

Някога то привличаше по 800 хил. посетители, а последната година имаше 120 000, от които едва две трети са платили билет

20:42 | 28.11.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Това е краят на една институция: Германската Deutsche Messe AG, организатор на редица панаири във федералната република, се отказва от технологичното изложение Cebit. И то веднага – дори планираното за идната година, в края на юни, събитие няма да се състои, обяви компанията в сряда, цитирана от Handelsblatt.

„С оглед на намаляващите резервации на щандове", свързаните с отрасъла теми ще се интегрират в Hannover Messe, поясни Deutsche Messe AG. Освен това компанията възнамерява да разработи специализирани събития, които да са насочени към лицата, които вземат решения в определени сектори. По-конкретно решение за това ще бъде взето през следващите няколко седмици.

„През последните няколко години германската икономика многократно обсъждаше припокриването на Cebit и Hannover Messe", обясни Йоахим Кьоклер, председател на борда на директорите на компанията. Новата концепция не е успяла да спре низходящата тенденция по отношение на броя на посетителите. Същото важи и за намаляващите резервации на изложбено пространство, става ясно от изявлението на групата.

„Устойчивостта на панаира намалява с разпространението на дигитализацията и други технологични тенденции - във всички сектори", казва Бернд Алтусман, министър на икономиката на Долна Саксония и председател на надзорния съвет на Messe AG, цитиран от Handelsblatt. „Значи трябваше да действаме бързо и го направихме“.

Според Handelsblatt събитието бе заплашено да се превърне и във финансов риск. „От днешна перспектива Cebit 2019 щеше да бъде на голяма загуба. Дори в дългосрочна перспектива не се очаква подобрение", се казва в вътрешнофирмена комуникация, цитирана от Hannoversche Allgemeine Zeitung.

Според съобщението загубата през следващата година би била около 5 млн. евро, главно поради намаляващите резервации. Например от шестте премиум партньора три - IBM, Salesforce и Huawei са поискали да преустановят ангажимента си към събитието. А останалите трите компании - Volkswagen, SAP и Vodafone са възнамерявали да инвестират значително по-малко средства.

Освен това от общо 120 000 посетители през миналата година само около две трети са плащали, пише Handelsblatt. При тези условия удължаването на панаира би било агония.

Преустановяването има сериозни последствия за персонала: главният изпълнителен директор на Cebit Оливер Фрезе ще напусне компанията. Според информация на Handelsblatt от индустриалните среди той трябва да си тръгне, защото не е постигнал поставените пред себе си цели. „Много е жалко да загубим такъв опитен организатор и изпълнителен директор", казва Бернд Алтусман. 

От години панаирът се бори с намаляването на броя на посетителите и спада на значимостта. Тази година организаторите се опитаха да му придадат нов облик като „водещото европейско събитие за цифрови технологии" и също така го преместиха за летния месец юни спрямо традиционния март. На него бяха представени роботи и автономни автомобили, а софтуерният гигант SAP допринесе за празничната атмосфера с огромно виенско колело. Вместо да залагат на класически изложбени щандове, организаторите се опитаха да постигнат усещане за кампус, с прояви на открито и сергии за улична храна.

Cebit обаче успя да привлече едва 120 000 гости в новата си форма, което е значително по-малко спрямо 2017 година, когато броят им бе 200 000, уточнява DPA.

Но навремето CeBIT бе най-голямото компютърно изложение в света, посрещайки всяка година стотици хиляди посетители. В пика на популярността си около 2000 г. форумът привличаше до 800 000 посетители, a компании като Nokia и Microsoft представяха световни иновации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:00 | 12.09.22 г.
fallback