fallback

Sony отправя все по-голямо предизвикателство към Bose и Beats

Пазарът на слушалки стана особено конкурентен на фона на възхода на музикалните стрийминг услуги

14:30 | 29.10.18 г.

Когато Ичиро Такаги поема ръководството на бизнеса с аудио продукти на Sony преди седем години, той открива, че за служителите е гордост да бъдат номер едно на пазара на слушалки по продадени бройки. Но той е ужасен от това колко много слушалки по 10 долара са продавани с минимална печалба в магазините, пише в свой анализ Wall Street Journal.

“Каква е целта на това? Къде е имиджът на марката ни?”, пита той служителите.

Тази есен на международното изложение за електроника в Берлин Такаги показа най-новата версия на най-новия флагман - заглушаващи околните шумове безжични слушалки за 350 долара.

Премиум пазарът на този тип продукти до голяма степен е доминиран от Bose, пионер в индустрията, както и от Beats, модерната марка, която беше придобита от Apple за 3 млрд. долара през 2014 г. Всички те имат едно предизвикателство - да привлекат потребителите, които получават безплатни слушалки със смартфоните си.

През май Sony заяви, че държи 11% от пазара на слушалки по приходи - третият по големина пазарен дял. Тя не разкри кои са първите две компании.

Аудио бизнесът, където Sony е играч от 50-те години насам, е отличен пример за това как един пазар си възвръща рентабилността през последните години, дори и традиционният хардуер, който някога изглеждаше като изгубена кауза. За годината, която приключи през март, продажбите на аудио звеното отбелязаха растеж за първи път от 20 години, след като записаха спад от 80% спрямо пиковия си момент.

По-важното за главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида е, че подразделението за домашна електроника, което включва аудио продуктите и телевизорите (и което преди беше на загуба) отчете оперативна печалба от близо 800 млн. долара за годината. То помогна на Sony да достигне рекордна обща печалба. Йошида пък се надява резултатите за текущата фискална година да се доближават до тези от миналата. Тримесечните резултати, които ще бъдат обявени утре, ще разкрият какъв е напредекът на компанията.

Възходът на Spotify Technology и на други музикални услуги беше добър за производителите на слушалки, тъй като увеличи времето, което потребителите прекарват в слушане, докато са в движение. Стрийминг компаниите като Spotify и базираната във Франция Deezer предлагат звук с високо качество, което пък доведе до разширяване на пазара за по-висок клас слушалки, които струват стотици и дори хиляди долари.

Скорошните продукти, представени от Sony, включват слушалки за 280 долара, портативен музикален плейър за 8500 долара, който ще бъде пуснат в продажда през декември и ще има платинен контролер за звука и система за батерията за намаляване на околните шумове.

С промените в стратегията на Sony към аудио продуктите повече млади инженери се присъединяват към звеното.

“Sony се превръщаше във вълнуваща опция, когато търсех работа”, коментира Майо Цуи, 24-годишен мъж, който се присъединява към компанията преди две години.

По думите на Такаги предстои представянето на още иновации, като слушалки за стрийминг на музика от интернет, които не трябва да са свързани със смартфон, а работят самостоятелно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:19 | 14.09.22 г.
fallback