fallback

В новия отчет на Apple инвеститорите ще търсят информация за бъдещия iPhone

Тим Кук пък ще се сблъска с въпроси за последиците от търговската война, сочи анализ на Bloomberg

12:33 | 31.07.18 г.

Когато Apple отчете финансовите си резултати тази вечер, инвеститорите ще търсят информация за предстоящите нови модели iPhone и как се представя сегашният iPhone X. Освен това ще искат да чуят и какво мислят директорите на компанията за разрастващия се търговски спор между САЩ и Китай, пише Bloomberg.

Базираната в Купертино, Калифорния, компания се очаква да обяви приходи от 52,3 млрд. долара за фискалното трето тримесечие, сочат прогнози на анализатори, събрани от Bloomberg. Това съответства на скорошните прогнози на компанията и подсказва за годишен ръст на приходите от около 15 на сто – най-силният за третото тримесечие на Apple от 2015 г. По-високата средна цена за продажба на iPhone, по-големите приходи от услуги и ръстът на продажбите на подразделението с Apple Watch може да доведе до експанзия, твърдят анализатори.

iPhone

Apple е продала около 41,8 млн. броя iPhone през третото тримесечие, което е с около 2% повече спрямо година по-рано, смята Тони Саконаги, анализатор в Stanford C. Bernstein & Co. Заради стартовата цена от 1000 долара на iPhone X средната прогноза на анализаторите е приходите от iPhone да са нараснали с около 17 на сто на годишна база, посочва Саконаги.

Стабилният растеж на продажбите предполага, че потребителите все още купуват iPhone въпреки очакванията, че Apple за шеста поредна година ще пусне нови устройства през или около септември.

Инвеститорите и анализаторите ще следят внимателно и прогнозата на Apple за фискалното четвърто тримесечие. Това е периодът, в който обикновено излизат новите телефони на компанията. Анализаторите прогнозират, че приходите за въпросното тримесчеие ще достигнат 59,5 млрд. долара, което ще представлява ръст от 15% спрямо година по-рано.

Прогнозата на Apple за четвъртото тримесечие ще подскаже кога ще дебютират новите модели iPhone, твърди Шанън Крос от Cross Research. Миналата година компанията пусна iPhone X чак през ноември – по-късно от обичайното.

„Очакваме ръст от 3% през това тримесечие, 1% през следващото и запазване на нивото през следващата година“, коментира Джийн Мънстър, ветеран анализатор на Apple и съосновател на Loup Ventures. Той очаква растежът на продадените бройки iPhone да е между 0 и 5% през следващите няколко години.

Подразделението на Apple за услуги се очаква да поеме щафетата за растежа от iPhone. Компанията иска това звено да се превърне в бизнес за 50 млрд. долара през следващите години, а анализаторите очакват приходите от него да надминат 9 млрд. долара за фискалното трето тримесечие, посочва проучване на Bernstein.

Абонаментите за музикалната стрийминг услуга Apple Music и приходите от App Store трябва да насърчат растежа на подразделението през 2019 г. Отвъд това усилията на компанията да разшири онлайн видео предложенията си също може да даде тласък на експанзията на звеното, коментира Мънстър.

Търговия

Макар да се очаква Apple да отчете голям растеж на приходите, търговската война, водена от администрацията на Доналд Тръмп с Китай, може да окаже влияние върху компанията. Продукти като iPhone и iPad се проектират в САЩ, но се сглобяват в базирани в Китай заводи, управлявани от компании като Hon Hai Precision Industry и Pegatron.

Засега Apple не е публично засегната от митата, а главният изпълнителен директор Тим Кук изрази оптимизъм за бъдещето на Apple. И все пак ръководителят обясни по-рано тази година на американския президент, че митата „не са правилният подход“. Анализаторите вероятно ще питат Кук повече по този въпрос.

iPad

Експертите не са единодушни за представянето на iPad през третото фискално тримесечие. Cross Research прогнозира 12,1 млн. продадени бройки от устройството, докато Bernstein смята, че ще са около 10 млн. Apple промени стратегията си за iPad наскоро, за да се фокусира върху високия клас модели, а по-евтините насочи към образователния пазар.

Компанията планира да пусне нови iPad Pro заедно с нови функции на iPhone X за тази година. Това може да насърчи продажбите на iPad през четвъртото фискално тримесечие и предстоящия коледен период в зависимост от това кога ще бъдат обновени устройствата тази година. Bernstein очаква средна търговска цена за iPad от 440 долара през фискалното четвърто тримесечие, което предполага, че по-евтините модели ще се радват на по-голяма популярност.

Моделите iPad Pro се предлагат на цени между 649 и 1279 долара, докато по-евтините модели са в диапазона 329-559 долара.

Други продукти

Сегментът „Други продукти“ – един от най-бързо растящите за Apple, включва Apple Watch, AirPods, HomePod, Apple TV и различни аксесоари. Bernstein очаква приходите от тази категория да скочат с 40 на сто на годишна база до 3,8 млрд. долара през третото фискално тримесечие.

Същевременно компанията планира пълен редизайн на Apple Watch и нови слушалки AirPods по-късно тази година.

Вижте още технологични новини в коментара на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:34 | 14.09.22 г.
fallback