fallback

Как Microsoft насочи потребителите срещу някога обичания Skype?

Радикалният редизайн на услугата предизвика остри критики, но това не е единствената причина за недоволството на хората

14:11 | 13.05.18 г. 9

Днес е сравнително лесно да намериш някой, който не харесва Skype, популярната онлайн платформа за разговори, която Microsoft придоби за 8,5 млрд. долара през 2011 г. Бившите фенове на услугата редовно се оплакват в социалните мрежи, че софтуерът е станал прекалено труден за използване, пише в свой анализ Bloomberg.

В App Store и Google Play Store негативните отзиви от мобилното приложение просто изобилстват, като сочат всякакви проблеми – от слабо качество на обажданията до източване на батерията на устройството.

През март технологичният инвеститор и коментатор Ом Малик обобщи целия този негативизъм, като туитна, че Skype e обратното на най-доброто качество и насочи гнева си към собственика на услугата. „Бях принуден да го използвам днес, но никога няма да повторя“, коментира Малик.

Microsoft твърди, че критиките са преувеличени и отчасти отразяват лошото отношение на хората към актуализациите на софтуера. Съществуват и други фактори, които намаляват привързаността на потребителите към този инструмент, който преди 15 години въведе идеята за онлайн обажданията, променяйки радикално телекомуникационния пейзаж.

След като придоби Skype, Microsoft насочи услугата за онлайн обаждания към корпоративния пазар – промяна, която направи Skype по-малко интуитивен и по-труден за работа. Това накара много потребители да се насочат към подобни услуги, предлагани от Apple, Google, Facebook и Snap.

Компанията не е обявявала данни за броя на потребителите на Skype от 2016 г., когато разкри, че те са около 300 млн. Някои анализатори твърдят, че в най-добрия случай, бройката не се е променила. Двама бивши служители описват общо усещане за паника, защото броят действително спада. Бившите служители на Microsoft, които са пожелали да останат анонимни, твърдят, че до края на 2017 г. така и не са чули на вътрешно ниво за над 300 млн. потребители.

Главният изпълнителен директор Сатя Надела многократно е казвал, че иска продуктите на компанията да бъдат широко използвани и обичани. Превръщайки Skype в ключова част от своя печеливш Office пакет за корпоративни клиенти, Microsoft заплашва това, което го прави привлекателен за хората. Според Малик продуктът е объркващ и неизползваем.

Ако се върнем назад във времето, бившият главен изпълнителен директор на Microsoft видя в Skype възможност да намали зависимостта на компанията му от персоналните компютри. Същевременно сметна, че тя е интернет марка, която е толкова популярна, че говори сама за себе си.

Фокусирането върху корпорациите беше разумна стратегия. Първоначално Балмър и компания обещаха да оставят Skype да работи независимо от Lync, зараждаща се тогава интернет услуга за корпоративни клиенти на Microsoft. Но две години по-късно софтуерният гигант започна обединяването на двата продукта в Skype for Business и да го интегрира в Office.

Днес Microsoft използва Skype for Business, за да продава абонаменти към своя базиран в облака Office 365 и да краде от клиентите на Cisco. По същество Microsoft превърна Skype в заместител на корпоративната телефонна система, с няколко модерни функции, заимствани от чат програмите, изкуствения интелект и социалните мрежи.

Teams, старата версия на Slack на компанията, беше слята със Skype for Business. LinkedIn, друго придобиване, предлага кратки биографични справки за хората, на които хората могат да звънят през Skype. Очертавайки работата на Microsoft в сферата на изкуствения интелект, Skype сега може да превежда обаждания на 12 езика.

Като доказателство, че тази стратегия работи, Microsoft посочва редицата си ключови клиенти. Сред тях се нарежда General Electric, която твърди, че е пуснала Skype for Business на своите 220 хил. служители в края на миналата година. Accenture и някои от някои от най-големите банки са също сериозни потребители според вицепрезидента по маркетинга на Office 365 Рон Маркезич. В проучване на Forrester сред 6259 служители, 29% твърдят, че използват Skype for Business за конферентни разговори, в сравнение с 21% за продуктите на Cisco.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:52 | 13.09.22 г.
fallback