Aмериканската компания Snap се бори с отлива на потребители заради новата версия на приложението Snapchat, която беше пусната през февруари и имаше за цел да разшири бизнеса ѝ отвъд младежката аудитория, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Над 1,2 млн. потребители на Snapchat подписаха петиция за връщане на старата версия на софтуера. В края на февруари акциите на компанията понижиха стойността си с 6 на сто заради туит на риалити звездата Кайли Дженър, в който тя пита дали и останалите са спрели да ползват Snapchat.
Малко по-късно поп певицата Риана призова своите фенове да изтрият Snapchat, защото в услугата се е появила реклама на мобилна игра, която осмива връзката ѝ с певеца Крис Браун. Snap заяви, че реклама е “отвратителна” и никога не е трябвало да се появява в услугата.
Реакцията към новото приложение притеснява дори Wall Street. През февруари анализаторът на Citi Марк Мей препоръча продажбата на акциите на Snap, отчасти заради редизайна на приложението.
Увеличаването на лошите отзиви за приложението “може да доведе до спад на броя потребители и ангажираността им, което да повлияе негативно на финансовите резултати”, коментира анализаторът.
Случващото се все още не изглежда пагубно за популярността на приложението. Въпреки негативните реакции срещу редизайна, инсталиранията на Snapchat за първи път от различни потребители са се увеличили с 18 на сто през месеца след пускането на новата версия, в сравнение с предишния месец, сочат данни на компанията за проучвания Sensor Tower. Същевременно потребителите прекарват повече време в секцията за премиум съдържание в приложението, наречена Discover, твърдят хора, близки до Snap.
Ветерани от индустрията предупреждават, че често има несъответствие между това какво казват и какво правят потребителите. Вместо да се фокусират върху това, което твърдят хората, социалните мрежи внимателно следят колко често влизат потребителите, с каква продължителност са посещенията им и колко съдържание създават, коментират представители на индустрията.
Историята показва, че редизайнът на уебсайтове и приложения може да се отплати: Facebook, Instagram и Twitter се сблъскаха с подобни случаи преди, но на по-късен етап се радваха на ръст на броя нови абонати. За социалните мрежи с лоялни потребители, промяна, която да ги направи привлекателни за повече хора, е предизвикателство, но понякога е необходима стъпка, за да продължат да растат.
През февруари Snap пренареди функциите си, за да опрости своя интерфейс и да го направи по-лесен за ориентация. Потребителите обаче заявиха, че трудно откриват видеата и снимките на своите приятели. Snap отговори, обяснявайки, че ще улесни потребителите в намирането на историите, като ги постави в отделна секция в приложенито, наречена Tabs.
И все пак компанията призна, че напълно разбира, че за много потребители промените не са били чак толкова удобни.