Италианският водопроводчик от Царството на гъбите може да бъде ключ към продължаващото тригодишно възстановяване на Nintendo, пише Bloomberg Gadfly.
Високият само 16 пиксела Марио има голям потенциал. За щастие той има цяла група от приятели, които да му помагат. И той ще се нуждае от тях.
Марио Марио (да, презимето му също е Марио) първо се появи през 1981 г. Въпреки че неговият образ, шапката и мустакът му са се променили малко оттогава насам, ролята на Марио се засили.
Пускането на „Super Mario Run” за iOS в края на 2016 г. даде началото на нов модел, който Nintendo може да използва, залагайки на своите герои отвъд конзолите, които ѝ помогнаха да изгради компанията през последните четири десетилетия.
„Pokemon Go” - хитът с добавена реалност на тази година, показа на Nintendo потенциала на игрите за смартфони, въпреки че фирмата е само един от тримата акционери в The Pokemon Company и не е разработчик на играта.
Приятна изненада
Nintendo продължи да надминава очакванията на анализаторите за оперативната печалба през календарната 2017 г.
Графика: Bloomberg
Със „Super Mario Run” Nintendo разчиташе само на себе си. Добрата новина е, че базираната в Киото компания се радва на плодовете на този си труд, което пък ѝ помогна да генерира 426% ръст на приходите от подразделението за съдържание за умни устройства за шестте месеца до 30 септември 2017 г.
В една обичайна ситуация това би било много, но пускането на хибридната конзола Switch беше истинска сензация и помогна общите приходи от продажби да нараснат до 374 млрд. йени (3,3 млрд. долара). В резултат подразделението за съдържание за умни устройства удвои дела си, като донесе 4,8% от приходите за шестмесечието.
На фона на повсеместното използване на смартфони и засилване на гледането в движение, Nintendo знае, че ще трябва да започне да разчита по-малко на хардуера през следващите години. Switch, която може да бъде ползвана и като портативна конзола, е много по-популярна, отколкото се очакваше, но би било грешка това да се сочи като доказателство за непобедимостта на Nintendo в конзолния сегмент.
Инерцията
Акциите на Nintendo се радваха на чудесни тримесечия, макар че е малко вероятно да видим повторение на успеха от септември 2016 г., който дойде на фона на вълнението около “Pokemon Go” и новините за Switch.