2017 г. вече е история. Вижте кои са най-значимите събития и тенденции от политическия и икономически живот в България и по света през последните 12 месеца в специалната секция на Investor.bg "Икономиката през 2017 г."
Snap имаше много за доказване през 2017 г.
След месеци на спекулации компанията най-сетне стана публична, докато мнозина се чудиха дали това ще е годината, в която най-сетне тя ще се оттегли от сянката на Facebook. Това и още доста неща не се случиха по план, пише в свой анализ Mashable.
В края на 2016 г. сайтът писа, че Евън Шпигел успява да докаже не просто, че компанията му заслужава сериозно отношение, но и че има качествата на достоен конкурент на Facebook. Сега обаче това не е съвсем сигурно.
Все пак още има защо да приемаме на сериозно Snap. Компанията направи няколко важни ъпдейта, които промениха Snapchat към по-добро. Snap Maps може би е най-добрата функция, която някога е пускала, а насочването към добавената реалност и изкуствения интелект доказват, че има техническите инструменти да пуска нови функции.
Но Facebook доказа, че може да бъде по-голяма заплаха. Версията на Stories в Instagram не просто е по-популярна от Snapchat, но и чат компонентът ѝ сега може да се превърне в отделно приложение.
Нещо повече, Facebook успя да вкара своята версия на Stories във всяка една услуга, която притежава. А докато повечето потребители на Snapchat ще побързат да отбележат, че тя е нещо повече от Stories, сегашният ръст на броя нови потребители на платформата не показва точно това.
И макар че видяхме няколко важни ъпдейта тази година, те трудно могат да засенчат част от проблемите на компанията. Да обобщим:
1) Snap стана публична и почти веднага се провали в изпълняването на очакванията на инвеститорите.
2) Ръстът на броя нови потребители почти не се променя, докато Facebook продължава да удвоява и утроява клонингите на Snapchat.
3) Беше потвърдено, че Spectacles са пълен провал.
4) Компанията се сблъска с генерален проблем, който витае от години: прекалено е объркана за повечето хора.
Ако съберем всичко това, нещата не изглеждат много добре. Но има надежда. Search и Snap Maps са две от най-добрите функции на компанията до момента. Context cards също може да промени приложението и да го направи по-полезно. След като години наред избягваше лидерите на мнение, сега компанията започва да им обръща внимание и прави промени, с които иска да си ги върне.
Приложението за Android, което се представяше зле доста дълго време, бавно, но сигурно се подобрява.
Компанията залага много на добавената реалност и дори пусна своето Lens Studio за разработчици, което може да доведе и до по-големи рекламни приходи за Snap. А това, че първата версия на Spectacles беше провал, не означава, че втората няма шанса да е значително по-добра.
Въпреки проблемите с растежа на броя нови потребители компанията има добър аргумент в своя защита - че нейните потребители са по-ценни от тези на конкурентите ѝ.
В крайна сметка компанията трябва да докаже, че може да разшири базата си от потребители и бизнеса си по смислен начин.