fallback

Ще смени ли стратегията Netflix?

След силната 2017 г. видео стрийминг платформата ще трябва да вземе важно решениe как да продължи през новата година

10:45 | 31.12.17 г.

Видео стрийминг услугата Netflix имаше много добра година по собствените ѝ стандарти: тя се сдоби с множество нови абонати, плановете ѝ за растеж в чужбина изглежда се развиват така, както тя се надява, има номинации за “Златен глобус”, а потребителите гледат тонове съдържание в платформата.

Въпреки че компанията продължава да показва растеж благодарение на сегашната си стратегия - да инвестира много в оригинално съдържание - този подход става по-скъп, пише в свой анализ TechCrunch.

Netflix е наясно с това и твърди, че ще увеличи разходите си за оригинално съдържание и маркетинг, а през октомври заяви, че ще поиска още 1,6 млрд. долара от инвеститорите си. Накратко, стратегията ѝ, която проработи тази година, на теория ще работи и през следващата, тъй като компанията ще продължи да залага на силни оригинални сериали.

Фирмата твърди, че очаква да похарчи между 7 и 7 млрд. долара за оригинално съдържание - ясен знак, че ще заложи на стратегията, която се оказа доста успешна през 2017 г. Тя трябва да повиши цените, което може да създаде по-голяма бариера пред потребителите. Но ако всичко върви добре, успешно повторение на стратегията ще ѝ помогне да продължи да расте там, където има нужда.

Цялостното представяне на компанията помага тя да изглежда добре в очите на Wall Street. Цената на акциите на Netflix нарасна с над 50% през последната година. Това носи редица ползи за нея - тя може да привлича таланти с добри оферти, да държи надалеч инвеститорите активисти, които биха искали да променят компанията. Във времето, в което това се случва, цените на съдържането в Netflix се покачват, но това изглежда още не вълнува инвеститорите.

Същевременно компанията ще трябва да се справя с по-голямата конкуренция от компании като Hulu и Amazon, които също се насочват към добро съдържание. Hulu пусна сериала “Историята на прислужницата”, който получи голямо одобрение и показа, че фирмата има възможност да последва Netflix в битката за оригинални предложения. 

Ако Netflix повтори стратегията си от тази година, тя ще трябва да разбере как едновременно да привлича потребителите и да не им позволява да се насочват към други услуги.

С покачването на цените Netflix трябва да се увери, че прави добри предавания, но и че създава преживяване, което да кара потребителите да се връщат и да гледат отново и отново. Това може да се случи чрез подобрения в препоръките, които дава платформата, или чрез страхотно съдържание, което да мотивира потребителите да влизат често.

Netflix премина много ключова граница по отношение на международната сr експанзия - над 1 млрд. от нейните потребители вече са от чужбина. Стратегията за оригинално съдържание работи добре, но международно ориентираните продукции са едва 3%. Потребителската база изглежда расте, макар че не е ясно кога ще достигне точка на насищане, където фирмата ще трябва да разбере какво трябва да е следващото поколение продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:14 | 12.09.22 г.
fallback