Консултантската компания Deloitte обяви прогнозите си за технологичната индустрия за 2018 г., покривайки различни теми – от растежа на добавената реалност до триумфа на програмирането на живо в интернет, пише VentureBeat.
Прогнозите са част от 17-ия годишен доклад за технологиите, медиите и телекомуникациите. Част от прогнозите са за технологичния растеж през 2018 г., докато други са свързани с неща, които можем да очакваме в следващите години.
"Достигнахме повратна точка, в която използването на машинно самообучение от компаниите е на път да се ускори и това ще подобри бизнес операциите, ще доведе до взимане на по-добри решения и ще предостави подобрени или изцяло нови продукти и услуги“, твърди Пол Саломи, заместник-председател на Deloitte.
Ето и кои са деветте основни прогнози на компанията:
1. Deloitte очаква, че повече от 1 млрд. потребители на смартфони ще създадат съдържание с добавена реалност поне веднъж през 2018 г., а 300 млн. ще го правят месечно.
2. Блокирането на реклами ще набере инерция. Три четвърти от възрастните в Северна Америка използват някаква форма на блокиране на реклами, а само 10% с четири или повече типа подобни услуги. Младите между 18 и 24-годишна възраст са със 70% по-склонни да имат по четири и повече форми на блокиране на реклама, спрямо възрастните. Потребителите, които са млади, високо образовани, работещи и имат по-високи доходи, също са по-склонни да ползват подобни услуги.
3. Събитията на живо продължават да са ключови. Американските телевизионни зрители гледат около 1,1 млрд. часа телевизия на живо дневно, а излъчването на живо и събитията ще генерират над 545 млрд. долара директни приходи през 2018 г. Рекламите при излъчване на живо и абонаментите представляват 358 млрд. долара от тези средства. Стриймингът на живо ще достигне 7,4 млрд. долара през 2018 г., а Китай ще остане най-големият пазар за него с обем от 4,4 млрд. долара през следващата година, като ще се радва на 86% ръст спрямо 2016 г.
4. Приходите от електронни спортове ще преминат границата от 1 млрд. долара за първи път през 2018 г. През 2015 г. приходите от тях бяха 325 млн. долара. Изгледаните часове са скочили до 6 млрд. часа в световен мащаб през 2016 г., пет пъти повече от това през 2010 г., но са само с 19% повече на годишна база.
5. Хората ще започнат да извършват повече дигитални трансакции. До края на 2018 г. 50% от възрастните в развиващите се страни ще имат поне два онлайн абонамента за медийни услуги, а до края на 2020 г. средната стойност ще се удвои и абонаментите ще са четири. През 2020 г. ще има 680 млн. дигитални абонамента.
6. Пазарът на мобилни телефони е наситен, като над 90% от възрастните в развитите страни имат телефон. Една пета от домовете в Северна Америка ще имат интернет достъп през клетъчни мобилни мрежи. Същевременно Deloitte прогнозира, че 45% от възрастните потребители на смартфони в света и 65% от по-младите ще се притесняват, че използват телефоните си прекалено много за определени дейности и може да се опитат да ограничат ползването му през 2018 г.
7. До 2023 г. повече от 1,85 млрд. телефона ще бъдат продавани по света годишно, което означава по 5 млн. на ден. Всички тези собственици на смартфони ще имат досег с устройствата си по 65 пъти на ден през 2023 г., с 20% повече спрямо 2018 г.
8. Младите хора ще гледат все по-малко телевизия. Делът им ще се свие с между 4 и 11% годишно в САЩ, Канада и Великобритания през 2018 и 2019 г. Този спад е тенденция, която продължава вече седем години. Онова, което отвлича вниманието на младите хора от традиционната телевизия, са смартфоните, социалните мрежи, видео пиратството, но всички те достигат точка на насищане.
9. Използването на машинно самообучение от бизнеса ще се удвои през 2018 г., подпомогнато от новите чипове и по-добрите софтуерни инструменти.