fallback

Apple възражда една 50-годишна технология

Досега друга компания не е успявала да направи лицевото разпознаване масово използвана технология

09:12 | 01.10.17 г. 4

Благодарение на новия смартфон на Apple - iPhone X, лицевото разпознаване може би най-сетне ще достигне до масовите потребители, пише Bloombeg.

Технологията е разработена още през 60-те години на миналия век, а до днес е била свързвана предимно с дейностите на правителствените агенции и фирмите, чиято дейност е строго секретна. Но ако последва същия път, като предходните технологии, пуснати от Apple на пазара, като сензора за разпознаване на пръстови отпечатъци, е въпрос на време лицевото разпознаване да започне да се ползва навсякъде - у дома, в магазина и на други телефони.

Въпреки че не всеки ще купи високия клас устройство на Apple, струващо 999 долара, конкурентните производители на електроника се опитват да открият как могат да интегрират въпросната технология в техните предложения. Стартъпите, които продават собствена версия на технологията за лицевото разпознаване, твърдят, че вече се усеща увеличаване на търсенето, откакто Apple представи iPhone X на 12 септември.

“Сега има лидер като Apple, който потвърждава, че всичко това има смисъл”, коментира Джордж Бростов, главен изпълнителен директор на SensibleVision, базиран във Флорида стартъп, разработващ софтуер за таблети и смартфони. “Това кара компании като Motorola, като LG да чукат на вратите на фирми като нашата”.

Не първите, но най-добрите?

Както често се случва, Apple не е пионер в най-новата технология, която въвежда. Amazon е подала документи за патент, който да позволи разплащанията да се правят чрез заснемане на селфи, подобно на услугата, която Mastercard пусна миналата година в Европа. Финансовата компаия USAA предлага лицево разпознаване чрез мобилно приложение от няколко години. Като цяло тази технология не е привличала особено вниманието на потребителите - досега.

Apple е известна с това, че започва да използва вече разработени технологии, които усъвършенства, така че да могат да станат масови. Замислете се за Mp3 плейърите и iPod, таблетите и пускането на iPаd, а напоследък и за разчитането на пръстови отпечатъци.

Функцията Face ID на Apple работи като прожектира и анализира повече от 30 хил. невидими точици, за да създаде прецизна карта на лицето на потребителя. Инфрачервена камера разчита тази карта, прави инфрачервена снимка и потвърждава съвпадението. Apple твърди, че функцията работи и на тъмно, като не може да бъде измамена чрез снимки или маски. Освен това работи дори и когато е много, много студено - нещо, с което сензорът за отпечатъци има проблем.

Смартфонът Galaxy Note 8 на Samsung Electronics вече има лицево разпознаване, но според разработчик системата може да бъде измамена чрез снимка. В миналото софтуерът е създавал проблеми и при лошо осветление и разпознаване на хора с различен цвят на кожата - предизвикателства, за които мнозина се надяват, че Apple е преодоляла.

Бум на търсенето

Докато броят на потребителите се увеличава в следващите три до пет години, лицевото разпознаване ще отговаря за повече от половината от влизанията в телефоните, валидирането на акаунтите и мобилните финансови и разплащателни услуги, твърди един от експертите от Crone Consulting. За сравнение днес почти нищо от тези неща не се прави чрез лицево разпознаване.

Очаква се истински бум за индустрията, която се занимава с тази технология. Прогнозата на MartketsandMarkets е, че пазарът ще нарасне двойно до 6,84 млрд. долара през 2021 г. от 3,35 млрд. долара миналата година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:12 | 10.09.22 г.
fallback