fallback

5 причини за поскъпването на акциите на Apple

Позитивна прогноза, възстановяване на продажбите на iPad и Mac и силно представяне на подразделението за услуги са сред факторите

16:27 | 02.08.17 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Apple публикува силен тримесечен отчет във вторник, след който акциите поскъпнаха в следборсовата сесия с до 6% до рекордна стойност. Вследствие на това пазарната капитализация на компанията достигна 830 млрд. долара.

Ако беше държава, Apple щеше да е 17-тата икономика в света, по-голяма от икономиката на Турция и около 20 пъти по-голяма от БВП на България. 

Арон Пресман от Forbes изброява няколко причини за силния ръст на цената на акциите на компанията.

Слънчева прогноза:

Прогнозираните приходи на Apple за текущото тримесечие, завършващо през септември, възлизат на между 49 млрд. до 52 млрд. долара, надхвърляйки прогнозата на анализаторите за 49 млрд. долара. Обикновено продажбите на новите смартфони iPhone стартират в края на септември, така че по-високата от очакваното прогноза от страна на Apple вероятно показва, че концернът е бичи настроен за предстоящата си линия смартфони, за която се твърди, че включва по-скъп модел с названието Pro.

Когато анализаторите попитаха главния изпълнителен директор Тим Кук по-конкретно за прогнозата, той заяви, че компанията не коментира „нещо, което не е официално обявено". 

Завръщането на iPad:

Продажбите на iPad най-накрая се завръщат към растеж, след като Apple пусна редица нови модели, включително 10,5-инчов iPad Pro и нов, по-евтин iPad, чиято стартова цена е само 329 долара. Броят на продадените през тримесечието iPad-и се повиши с 15% до 11,4 милиона, което е първото увеличение след над три години спад на продажбите.

Приходите от iPad обаче се увеличават само с 2%, което показва, че голяма част от печалбата е генерирана с по-евтини модели. Кук обяви също, че продажбите на iPad в училища, които са склонни да купуват по-евтини модели, са скочили с 32%.

Apple на вашите услуги:

Подразделението за услуги на Apple, което включва различни сфери на дейност – от продажбата на цифрови песни и филми до онлайн съхранение, отчита ръст на приходите от 22% до 7,3 млрд. долара. Това е по-бърз темп на растеж, отколкото Apple отчиташе през последните тримесечия.

Главният финансов директор на Apple Лука Местри заяви, че компанията е улеснила хората в някои страни извън Съединените щати да плащат за приложения, които са спомогнали за увеличаването на растежа. Например през миналата есен Apple добави Alipay като опция за китайските клиенти, посочи Местри.

Атаката на Mac:

Apple е продал с 1% повече компютри Mac, отколкото преди година, въпреки че общият пазар на компютри отчита спад от около 4%. Вероятно по-скъпите модели са се продавали по-добре, защото растежът при приходите е по-висок – от 7 на сто.

Преброяването на китайските чаени листа:

Не всичко е перфектно. Продажбите на Apple в Китай, някога двигател на растежа на компанията, продължават да се свиват, като приходите спадат с 10% до 8 млрд. долара. Кук заяви, че продажбите в континентален Китай са на едно постоянно ниво, но с 6% ръст без отчитане на валутните колебания, а това е положителен знак. Тази сума изключва Хонконг, където продажбите на Apple са се понижили. Но Кук смята, че Apple е "достигнал най-малките продажби", което означава, че той смята, че продажбите в Китай може и да не намаляват повече. Това би могло да бъде и положителен знак за бъдещите тримесечия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:22 | 14.09.22 г.
fallback