Американското чат приложение Snapchat пусна нови функции, а към момента на публикуването на тази информация Facebook все още не ги е копирала, пише Quartz.
Приложението вече позволява на потребителите да изпращат съобщения с неограничена дължина. Преди това съобщенията бяха ограничени до 10-секундни клипове. Сега потребителите могат да гледат до безкрай видеата, публикувани в Stories, вместо клиповете да изчезват в мига, в който завършат. Освен това са добавени нови инструменти за рисуване. Потребителите вече могат да рисуват форми с емоджита, не само с цветни линии. Добавена е и „цветна гумичка“, която се предполага, че може да трие части от изображенията и да ги заменя с нещо, което наподобява фон според приложението, макар че това не е съвсем точно.
This new Snapchat erase feature leaves something to be desired pic.twitter.com/lwpVfAG0gq
— Mike Murphy (@mcwm) 9 май 2017 г.Тези промени се появиха само ден преди компанията майка на Snapchat – Snap, да обяви своите резултати за първото тримесечие като публична компания, след като дебютира на борсата в Ню Йорк през февруари.
В документите си, свързани с IPO-то, компанията посочва, че има 158 млн. активни потребители на Snapchat дневно за тримесечието, завършило на 31 декември, и 161 млн. само за декември. Instagram, която е собственост на Facebook, обяви през август функцията Stories, а през април тя беше привлякла повече потребители, отколкото Snapchat.
Макар че хората използват Instagram и Snapchat по различни причини, мнозина твърдят, че за бъдещето на Snap е особено важно, че най-голямата социална мрежа може да пусне конкурентна услуга и да привлече толкова много потребители толкова лесно. При обявяването на резултатите си Snap ще трябва да покаже, че все още расте, т.е. че не е следващият Twitter.
Също толкова важно ще е компанията да покаже и способността си да продължава да въвежда иновации. Ако Snap не успее да предлага нови идеи, вероятно потребителите ще се насочат повече към приложенията на Facebook.
Компанията трябва да докаже и че може да генерира растеж и на своя рекламен бизнес, който носи по-голямата част от приходите ѝ. Snap загуби 514 млн. долара през 2016 г., което е с 38% повече спрямо 375-те млн. долара, които загуби през 2015 г., докато се опитва да установи как да генерира повече приходи.
Наскоро Snap обяви и нови продукти за управление на реклами, които да улеснят марките да таргетират и продават реклами в Snapchat. Макар че това са добри новини за рекламодателите, вероятно тези функции няма да бъдат пуснати до юни, така че няма да бъдат отразени във финансовия отчет.
Анализаторите очакват приходите на компанията да достигнат 158 млн. долара и дневно активните потребители да се увеличат до около 170 млн. души, според CNBC.
Финансовите резултати в сряда ще бъдат първата реална индикация за това как Snap ще се държи със своите инвеститори.