fallback

Опасната война, в която рискува да влезе Twitter

Предлагането на видео 24/7 предполага, че социалната мрежа може да влезе в скъпа битка за съдържание с гигантите на пазара

12:36 | 02.05.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Финансовите резултати на Twitter за първото тримесечие, които бяха представени миналата седмица, дадоха на инвеститорите повод за радост, тъй като броят на потребителите отново започна да расте. А докато компанията говори все повече за разрастването на своето видео съдържание и услугата си за стрийминг на живо, нейните амбиции могат да учудят мнозина, пише в свой анализ CNBC.

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа Джак Дорси обяви в понеделник първите детайли от своя план за предоставянето на непрестанен поток от съдържание.

„Искаме да сме първото място, в което човек чува за нещо, което се случва и което има значение за него“, коментира Дорси в рамките на събитие в Ню Йорк. „Първото място, на което хората да чуят кое е важно“.

В понеделник Twitter обяви 16 нови сделки, включително такива за стрийминг на спортни събития и музикални концерти. Да разполага с таргетирано видео около големи събития, като спортове и политика, е едно, но запълването на 24-часова програма всеки ден със съдържание, без тя да е с ниско качество, може да се превърне в голямо предизвикателство.

„Съдържанието е цар“, а тази фраза не е била по-вярна отсега. Компании, които преди не залагаха изобщо на видео съдържание, сега се насочват смело в тази посока. Apple е пример за това със сериите „Carpool Karaoke” с Джеймс Кордън. Amazon пък заложи активно на своята видео стрийминг услуга Prime.

Опасното за Twitter е, че тя ще се изправи срещу по-големи конкуренти с дълбоки джобове, които не се страхуват да харчат пари, за да спечелят пазарен дял и потребители. Социалната мрежа рискува да влезе във война за съдържание и това може да притесни инвеститорите. А притеснението им вече е налице. 

Amazon сключи сделка с Националната футболна лига в САЩ за излъчването на мачове, а в медиите се появи информация, че споразумението, което е за една година, е на стойност 50 млн. долара. През миналия сезон Twitter отново имаше възможност да наддава за тази сделка и плати 10 млн. долара. Amazon обаче се появи и даде 40 млн. долара.

Антъни Ното, главният оперативен директор на Twitter, отхвърли тези опасения в интервю за BuzzFeed, заявявайки, че компанията може да наддава за други права.

Twitter има големи амбиции за събитията. Тя заяви, че 5,1 млн. души са гледали наградите „Грами“ в нейната платформа на живо, а голяма част от тях вероятно са писали и туитове. Но докато продължава с амбициите си в тази посока, Twitter се сблъсква с Netflix, която планира да похарчи 6 млрд. долара за съдържание тази година. Същевременно Amazon продължава да прави същото.

Ако Twitter се изправи срещу тези двама гиганти, чиито инвеститори ще им дадат време за инвестирането на пари в тази посока, социалната мрежа може да не успява лесно да стига до ключово съдържание. А това може да попречи на плановете ѝ за предоставяне на съдържание 24/7.

Освен това е под въпрос дали инвеститорите ще толерират харченето на пари за съдържание, като се има предвид, че компанията трябва да докаже, че може да продължи да привлича нови потребители при това продължително.

Няма съмнение, че видеото на живо е бъдещето на Twitter, но всеки план за конкуриране с гигантите ще изисква тактически решения, целенасочени разходи и фокусирани програми, за да се избегне война, насочена изцяло към съдържанието. 

Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:14 | 14.09.22 г.
fallback