Със своите улици, обсипани с палми и колони в неокласически стил, кампусът на компанията, наречен шеговито "Белия дом", би се вписал чудесно и в Силициевата долина в САЩ. Самото езеро се намира в парк пред импозантна сграда, специално изградена за ползване от висшите мениджъри на концерна.
Но и служителите се чувстват доста обгрижвани – неслучайно Huawei е един от най-предпочитаните работодатели в Китай, а вече не само там, но и зад граница. В кампуса има специални сгради, в които се настаняват новоназначените служители по време на обучителния им период. На разположение са фитнеси, закрити и открити басейни, киносалони – въобще всичко за пълноценна почивка след отдадения на фирмата работен ден.
Целта – лидер на пазара на смартфони
Един от лидерите на своя роден китайски пазар, сега Huawei иска да завладее света. През миналата година компанията достави рекордно количество смартфони – за първи път над 140 млн. устройства, докато при Apple бройката е около 227 млн. iPhone-а.
За да навакса изоставането, китайският концерн залага на темата „свързване“. „Трябва да направим телевизора, пералните машини, хладилниците, въобще всички устройства, по-умни и да ги свържем“, твърдят мениджърите на концерна.
От няколко години насам Huawei премести фокуса си в бизнеса със смартфони от ниския сегмент към средния и високия ценови сегмент. Ако през 2014 г. на скъпите модели се падат около 14% от приходите, то през 2015 г. този дял е вече 31%, а през миналата година – цели 55%. С това компанията следва желязна логика – с висококачествени смартфони се печелят повече пари, а това насърчава и продажбите за по-ниския сегмент, защото потребителите започват да възприемат бранда положително.
Днес Huawei държи над 15% пазарен дял при смартфоните в цели 33 важни страни, а над 20% - в 22 държави.
Впрочем Huawei е единственият китайски производител на смартфони, който има сериозни успехи зад граница (Lenovo е донякъде другото изключение). 45% от продадените през миналата година смартфони на Huawei са били пласирани зад граница.
За такива цифри местните конкуренти Xiaomi и Oppo могат само да мечтаят. Докато Oppo продава цели 85% от продуктите си в Китай, при Xiaomi този дял е дори над 96%. За това си има и конкретни причини. За разлика от Huawei китайските конкуренти обаче не отделяха голямо внимание на развойната дейност. И ако искат да напуснат китайския пазар, ще трябва или да платят скъпо за лицензи, или са заплашени от съдебни спорове за патенти. Xiaomi вече се опари при опита си да навлезе в Индия, като бе нападнат от юристите на Ericsson.
Иначе базираният в Пекин Xiaomi се отличава и по още нещо от Huawei. Основаната преди седем години компания за разлика от концерна от Шънджън е от софтуерния бранш. Първият ѝ продукт е преработена версия на Android – Miui (съкращение на Mi User Interface). Обществена тайна обаче е, че Xiaomi генерира малко пари със смартфоните си, а те са по-скоро имиджов продукт за други предложения. Двигателите са по-скоро устройства за пречистване на въздуха, слушалки, камери и дори телевизори.
С това пък Xiaomi се отличава от Oppo и Vivo, чиито седалища са в китайската „Силициева долина“. Те се фокусират над смартфоните, но таргетират различни групи. Oppo залага с моделите си на младежите с повече платежни способности, докато Vivo се цели в младежи с по-скромни възможности. И трите концерна вече са сериозни играчи, но без съмнение може да се поучат от едно – поне опитът на Apple показва, че е по-лесно да стигнеш до горе, отколкото да се задържиш на върха...
преди 7 години Ползвал съм iPhone, Samsumg и Huawei. Най-доволен съм от Huewei. Супер качество на много добра цена. iPhone е добро качество на много висока цена. Самсунг е пълен шит и никога не бих си купил отново Самсунг! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години да, това е хубаво, но...в самия Китай VIVO и OPPO имат сигурно 50% дял.Ябълката, Хуавей, Самсунг и XAOMI имат по 7-9% всекиако онези вземат дела от 50% и на другите пазари, могат да си напазаруват "скъпите" колеги както си решат, защото се иска масовост!едно е да продаваш 500 млн. апарата годишно, друго е по 50 млн, колкото и да са скъпи и с голяма печалба.Ще видим, кой кого ще изяде - този който инвестира или този който създава масови стоки и продава много.Някой да знае кой е основния акционер на Пежо-Ситроен-Опел??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години след 50 години може и да се случи, до тогава има много пиле по Сечуански да изядът :) ... иначе конкуренцията е добро нещо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Те скоро и втори (вероятно и първи, разликата не е голяма) може да станат до няколко години. Apple си продава телефоните твърде скъпо (разбирам ги, щом има кой да ги купува и да са на печалба, защо да свалят цената). Samsung имат доста проблеми и телефоните им също не са от най-евтините, а huqwei имат телефон във всеки ценови клас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Наобратно да тичат, няма да ги стигнем, ех отговор Сигнализирай за неуместен коментар