Със своите улици, обсипани с палми и колони в неокласически стил, кампусът на компанията, наречен шеговито "Белия дом", би се вписал чудесно и в Силициевата долина в САЩ. Самото езеро се намира в парк пред импозантна сграда, специално изградена за ползване от висшите мениджъри на концерна.
Но и служителите се чувстват доста обгрижвани – неслучайно Huawei е един от най-предпочитаните работодатели в Китай, а вече не само там, но и зад граница. В кампуса има специални сгради, в които се настаняват новоназначените служители по време на обучителния им период. На разположение са фитнеси, закрити и открити басейни, киносалони – въобще всичко за пълноценна почивка след отдадения на фирмата работен ден.
Целта – лидер на пазара на смартфони
Един от лидерите на своя роден китайски пазар, сега Huawei иска да завладее света. През миналата година компанията достави рекордно количество смартфони – за първи път над 140 млн. устройства, докато при Apple бройката е около 227 млн. iPhone-а.
За да навакса изоставането, китайският концерн залага на темата „свързване“. „Трябва да направим телевизора, пералните машини, хладилниците, въобще всички устройства, по-умни и да ги свържем“, твърдят мениджърите на концерна.
От няколко години насам Huawei премести фокуса си в бизнеса със смартфони от ниския сегмент към средния и високия ценови сегмент. Ако през 2014 г. на скъпите модели се падат около 14% от приходите, то през 2015 г. този дял е вече 31%, а през миналата година – цели 55%. С това компанията следва желязна логика – с висококачествени смартфони се печелят повече пари, а това насърчава и продажбите за по-ниския сегмент, защото потребителите започват да възприемат бранда положително.
Днес Huawei държи над 15% пазарен дял при смартфоните в цели 33 важни страни, а над 20% - в 22 държави.
Впрочем Huawei е единственият китайски производител на смартфони, който има сериозни успехи зад граница (Lenovo е донякъде другото изключение). 45% от продадените през миналата година смартфони на Huawei са били пласирани зад граница.
За такива цифри местните конкуренти Xiaomi и Oppo могат само да мечтаят. Докато Oppo продава цели 85% от продуктите си в Китай, при Xiaomi този дял е дори над 96%. За това си има и конкретни причини. За разлика от Huawei китайските конкуренти обаче не отделяха голямо внимание на развойната дейност. И ако искат да напуснат китайския пазар, ще трябва или да платят скъпо за лицензи, или са заплашени от съдебни спорове за патенти. Xiaomi вече се опари при опита си да навлезе в Индия, като бе нападнат от юристите на Ericsson.
Иначе базираният в Пекин Xiaomi се отличава и по още нещо от Huawei. Основаната преди седем години компания за разлика от концерна от Шънджън е от софтуерния бранш. Първият ѝ продукт е преработена версия на Android – Miui (съкращение на Mi User Interface). Обществена тайна обаче е, че Xiaomi генерира малко пари със смартфоните си, а те са по-скоро имиджов продукт за други предложения. Двигателите са по-скоро устройства за пречистване на въздуха, слушалки, камери и дори телевизори.
С това пък Xiaomi се отличава от Oppo и Vivo, чиито седалища са в китайската „Силициева долина“. Те се фокусират над смартфоните, но таргетират различни групи. Oppo залага с моделите си на младежите с повече платежни способности, докато Vivo се цели в младежи с по-скромни възможности. И трите концерна вече са сериозни играчи, но без съмнение може да се поучат от едно – поне опитът на Apple показва, че е по-лесно да стигнеш до горе, отколкото да се задържиш на върха...
преди 7 години Явно си консултант-продавач в магазин за телефони. Няма срамна работа, не се притеснявай да си признаеш. Да смартфоните на Самсунг са по-яки от тези на Хуавей. Това не е основния бизнес на китайците. Сега ми покажи пазарния дял на корейците при телекомуникационното оборудване и какъв процент е това от този на Хуавей. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ... ммм, да :) Самсунг визирах отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Коя е втората компания, и в кой по-точно бизнес си? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хуявей вадят мобилна инфраструктура със сигурност----много добре знам кво правят и двете компании :):) у същия бизнес съм :)И не ги подценявам, просто искам да охладя ентусиазма ви :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години При мрежовото оборудване и модемите изобщо не са от лидерите в света изобщо, а в Ентерпрайз нишата хич ги няма още.... и как ще е несериозно (малко шеговито и пресилено -да, но не и несериозно), ноу хау-а се трупа с години и ти трябва човешки капитал, не само финансов.А моя коментар беше към това че показа колко инвестирали, и опита да внушиш че е повече от другите и едва ли не трябва да очакваме по добри резултати, което не е баш верно .... китайците наваксват бързо, но са още далеч назад :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хуявей вадят мобилна инфраструктура със сигурност, а с анцунг имат производство на всичко - от микровълнови до танкове и отрбанителни системи.Иначе от китайките най-любима марка ми е OnePlus, линчувайте ме за хипстърщината отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Така е, всяка компания има свои приоритетни сектори в които инвестира. При мрежовото оборудване и модемите Хуавей е доста пред Самсунг, даже ги осъдиха за нарушаване на патенти в началото на месеца. Все пак изказването ти за 50-те години сечуански пилета е повече от несериозно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години а на Самсунг са с 2 милиарда повече, значи ли по твоята логика че те са по добри ? ... ХyйВей инвестират в много други неща освен в телефони, така че твоята залаха е доста смешна :):)Обаче който и телефон да си вземете, ОС-то все американско хахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Разходите на Huawei за R&D възлизат на 76,391 млрд. юана"Време е да спрете да гледате на всички китайски компании еднакво, горната сума е над 11 млрд долара с което компанията се нарежда на 6 място в света през 2016 по разходи за развойна дейност. Притежават огромно количество патенти.............. ще им дойде реда и на Епъл отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Така е! И кварталният електродърводелец бай Иван Теслата е най-доволен от китайския си джип Бьонг Мьонг - бил същият като ML, даже двигателят му бил от Мерцедес, само дето е два-три пъти по-евтин. И той като тебе вика, че требва да си луд да си купиш прехваления Мерцедес... отговор Сигнализирай за неуместен коментар