fallback

Защо Netflix не отговори на очакванията за броя нови абонати?

Анализатори смятат, че този път видео стрийминг услугата не е заложила на особено привлекателно съдържание

11:47 | 18.04.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По-малкият брой нови абонати на видео стрийминг услугата Netflix до голяма степен се дължи на не толкова привлекателното съдържание, предложено от нея през първото тримесечие, твърдят анализатори, цитирани от CNBC.

"Това не беше силно тримесечие за Netflix по отношение на съдържанието“, коментира старши анализаторът на eMarketer Пол Върна.

Същевременно ситуацията за стрийминг компанията може да стане по-трудна, тъй като все повече конкуренти като Amazon и Hulu, които също имат доста добре приемани от публиката предавания, започнат да нанасят ударите си.

В понеделник Netflix отчете 2,64 млрд. долара приходи за първото тримесечие. Сумата съответства на консенсусната прогноза на Thomson Reuters. Освен това компанията обяви, че печалбата ѝ е достигнала 0,40 долара на акция при оценка от 0,37 долара на акция.

И все пак тя не успя да изпълни прогнозите за броя на новите абонати. Netflix е привлякла 1,42 млн. души в САЩ, което е под очакваните 1,5 млн. В международен план бройката също се оказа по-ниска. Компанията отчете 3,53 млн. нови абонати, при очаквани 3,65 млн.

Анализаторът от MKM Partners Роб Сандерсън посочва в текст, изпратен до инвеститорите, че програмата на Netflix през първото тримесечие не е била толкова силна, колкото през предходните.

Много от оригиналните заглавия, които услугата предложи това тримесечие, не стартираха сега, а това беше някой от поредните им сезони, в това число на "A Series of Unfortunate Events," "Santa Clarita Diet" и"Iron Fist," което означава, че е трябвало да привлече нова публика.

Най-големият успех на Netflix - “13 Reasons Why”, дебютира в последния ден от първото тримесечие.

Проблемите с добавянето на нови абонати може да се сведе и до по-конкурентната среда, в която оперира, твърди Върна.

Не само услуги като Amazon и Hulu се борят за зрителското внимание, но и други услуги, като CBS All Access, Sling TV и DirecTV предлагат стрийминг.

По думите на анализатора пропускането на целта за броя нови абонати не е толкова „драматично“, колкото звучи и може да се отдаде на обичайните спадове и възходи, които претърпяват медийните компании. В писмо до инвеститорите си Netflix посочва, че разликата в броя на абонатите може да се дължи на пречките, свързани с навлизането на интернет телевизията.

Освен това компанията твърди, че по-малкият ѝ брой нови абонати може да е следствие от това, че е преместила част от предаванията си за второто тримесечие, включително „Къща от карти“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:03 | 12.09.22 г.
fallback