Технологичните концерни Facebook и Google ще удължат своето господство на глобалния дигитален рекламен пазар и през тази година, показват нови данни.
Прогнозата на компанията за пазарни проучвания Emarketer показва, че Google вероятно ще генерира 72,69 млрд. долара от рекламни приходи през 2017 г., докато Facebook ще генерира 33,76 млрд. долара. Заедно сумата се равнява на 106 млрд. долара – почти двойно над брутния вътрешен продукт на България за 2016 г. (92,6 млрд. лв., б. ред., 51 млрд. долара), и ще възлезе на 46,4% от общите глобални дигитални разходи за реклама.
Шелийн Шум, старши анализатор на Emarketer, отдава това господство на мобилната и видео рекламата.
„През тази година Facebook и Google за пореден път ще са световни лидери в дигиталната реклама, загребвайки почти половината от парите, дадени в глобален мащаб за дигитална реклама“, каза тя в изявление за CNBC.
Доминацията на Facebook и Google по отношение на мобилната реклама остава непокътната, тъй като компаниите генерират повече от половината от приходите от мобилна реклама през прогнозируемия период.
Данните идват на фона на сериозна полемика за Google, която се извини на своите рекламодатели за това, че техни реклами се появяват до екстремистко съдържание в YouTube, докато Facebook трябва да се справя с фалшивите новини.
Разходите на рекламодателите за цифрови формати ще се увеличат в световен мащаб със 17,4% до 583,91 милиарда долара, което представлява 38,3 на сто от общия бюджет за реклама, посочва се още в доклада.
Очаква се Snapchat да генерира много повече пари от реклама през тази година, като рекламните приходи ще достигнат 900 млн. долара - ръст от 163,3%, прогнозира Emarketer.
Китайските компании Alibaba, Baidu и Tencent колективно ще генерират приходи в размер на 35,820 милиарда долара от реклама през тази година на фона на факта, че стойността на марката Tencent надхвърли 100 млрд. долара, според доклада WPP на BrandZ от тази седмица.
„В най-близко бъдеще единствените други потенциални конкуренти на Facebook и Google са най-големите 3 китайски компании - Baidu, Alibaba и Tencent (BAT), които са на гребена на вълната от нарастващите разполагаеми доходи на китайците и все по-високите технически познания на населението в Китай. Очаква се BAT да отчетат стабилен ръст на цифровите и мобилните рекламни приходи", добавя Шум.