Чатботовете стават все по-интересни на бизнеса, тъй като той вижда големи възможности за ангажиране на потребителите и клиентите чрез изкуствения интелект. Около това мнение се обединиха редица експерти в рамките на дискусия на Световния мобилен конгрес (Mobile World Congress) в Барселона.
„Особен интерес вече показват компаниите за търговия на дребно, които активно въвеждат такъв тип услуги в своите платформи, за да предоставят персонализирано преживяване“, коментира Клиф Раскинг, старши директор „Умни устройства“ в Strategy Analytics.
„Има няколко основни причини за навлизането на чат ботовете толкова активно в бизнеса. На първо място стои фактът, че човешките когнитивни способности са ограничени“, поясни от своя страна Роб Хай, вицепрезидент и главен технологичен директор за Watson на IBM.
„Има толкова неща, които не можем да прочетем, да анализираме и разберем. Именно тук могат да ни помогнат когнитивните системи. Целта е те да ни подкрепят, да ни помагат там, където нашите способности са ограничени“, обясни той.
По думите му чатботовете могат да бъдат полезни на бизнеса именно от тази гледна точка. Те имат потенциала да ангажират повече потребителите, да се фокусират конкретно върху техните проблеми и да им помагат да развиват идеите си. Не на последно място могат да вдъхновяват и да удовлетворят потребителските нужди по персонализиран начин.
Според Роб Хай когнитивните системи ще навлязат съвсем скоро в много и различни канали, така че да достигат по-лесно до хората – през приложения, в офисите, в конферентните зали, в домовете (чрез лични асистенти), както и през мрежи за изпращане на съобщения, като Facebook.
„Всичко, което виждаме днес, е едва началото на всичко това. Много хора вече се възползват от тази нова технология. Преживяването на потребителите все повече зависи от когнитивните преживявания, които системите ще им донесат“, категоричен е Хай.
Големите технологични компании действат бързо. Отскоро гласовият асистент на Google вече е достъпен за всички устройства с мобилната операционна система Android.
„Искаме да се уверим, че системата вече е достъпна навсякъде, където е нужна“, заяви Гуми Хафщайнсон, директор продуктов мениджмънт, отговоря за Google Assistant.
Асистентът вече е достъпен в коли, на смартфони, умни часовници, в устройства за дома, но целта на технологичния гигант е да той да бъде навсякъде. „Искаме да отидем една стъпка напред. Тази седмица обявихме, че системата отива във всички устройства с Android. Разшряваме я, така че да достигне до стотици хиляди хора по света. Целта е да водиш личен разговор с Google за това, от което се нуждаеш“, коментира още той.
По думите на Хафщансон този вид умни асистенти помагат на хората да се справят с всякакви ежедневни задачи, независимо от ситуацията. Целта е съвсем лесно и интуитивно потребителите да получават точната информация, от която се нуждаят, като просто помолят за нея. И все пак предизвикателства не липсват.
„Голямото предизвикателство е как да направим интерфейс, който да работи свободно с всички услуги, до които искате да достигнете. Идеята е, че той трябва да се адаптира към вас. Това е силата на този тип гласови асистенти. Персонализацията помага да се чувствате така, сякаш той работи точно за вас“, коментира експертът.
Oчаквайте всичко по-важно от конгреса в Барселона от специалния ни пратеник Елена Кирилова.
Вижте повече по темата в материала на Bloomberg TV Bulgaria!