fallback

Xiaomi има план как да се изкачи отново на върха в Китай

Компанията залага на нова стратегия, включваща физически магазини

11:11 | 26.02.17 г.

След като беше пионер в продажбите чрез еднодневни оферти в Китай и се изкачи до върха на пазара на смартфони в страната, Xiaomi се насочва към добрата стара търговия на дребно, за да запази позицията си, пише Bloomberg.

Производителят на смартфони ще отвори верига от около 1000 физически магазина под името Mi Home през следващите три години, тъй като съоснователят Лей Дзюн копира стратегията, която помогна на конкурентите Oppo и Vivo да изпреварят Xiaomi в Китай. Новата цел ускорява плановете, обявени миналия месец, за отварянето на 200 магазина през 2017 г.

Xiaomi, която беше оценена на 45 млрд. долара през 2014 г., се насочва към традиционни техники за продажби, за да си проправи път към следващото поколение купувачи на смартфони, които избягват пазаруването онлайн. Въпреки че Oppo и Vivo използват мрежа от търговци, за да стигнат до хората в селските райони и по-малките китайски градове, стратегията на Лей ще бъде близка до тази на Apple, като планира да отвори и да управлява собствени магазини.

"Това е най-големият проблем на Xiaomi: как да преодолее препятствията в собствения си бизнес модел“, коментира Лей. „Нашият модел не може да бъде само онлайн, трябва да бъде нова търговия на дребно“.

„Имаме шанс за бизнес в диапазона 60 до 70 млрд. йени“ от тези магазини, коментира Лей, без да уточнява за какъв период се очаква да бъде генерирана тази сума.

Xiaomi преразглежда подхода си, в опит да си върне топ позицията на най-големия пазар на смартфони в света. Въпреки че разширява бизнеса си в глобален план, особено в Индия, предлагайки всякакви домакински уреди и задълбочавайки проучванията си в сферата на изкуствения интелект, компанията все още получава по-голямата част от приходите си от своя първи хитов продукт.

Стратегията на Oppo и Vivo им помогна да заемат челните две места на китайския пазар, предоставяйки отстъпки и стимули на собствениците на магазини, които доминират продажбите в отдалечените провинции. По този начин двете компании се опитват да прокарат и наложат своите продукти.

Това доведе до свиване на дела на Xiaomi на нейния вътрешен пазар. Продажбите на смартфони на Oppo се увеличиха почти двойно до 78,4 млн. бройки миналата година, когато тя зае първо място с дял от 16,8% според данни на IDC. Huawei Technologies и Vivo отбелязаха двуцифрен растеж и се класираха съответно на второ и трето място. Продажбите на Xiaomi се свиха с 23%, а тя има 8,9% дял след като застана начело на пазара две години по-рано.

Находчивото използване на социалните мрежи и еднодневните промоции, когато ограничен брой устройства се предлагат с отстъпка за кратък период от време, помогнаха на компанията да се прочуе и доведоха до сравненията ѝ с Apple от гледна точка на феновете, които има. Но това не работи достатъчно добре в селските райони, където живеят повече от 600 млн. души.

Нейна собствена мрежа от магазини ще помогне на Xiaomi да предложи по-голямо разнообразие от продукти.

Apple има около 40 магазина в континенталната част на Китай, като по-голямата част от тях са в големите градове, но iPhone се продава в около 40 хил. места, включително в магазините на телекомуникационни оператори и тези за техника.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:36 | 13.09.22 г.
fallback