fallback

В Югоизточна Азия Instagram и Facebook са истински места за пазаруване

В чат приложенията дори се стига до типичното пазарене, което потребителите харесват

18:22 | 11.12.16 г.

В Югоизточна Азия Instagram е нещо повече от място за споделяне на снимки. Платформата, която е притежавана от Facebook, е място, което хората посещават, за да пазаруват.

Социални мрежи от Facebook до Line на Naver привличат потребителите, като използват функциите за общуване като инструмент, а след това добавят функции за пазаруване, развивайки се бързо в сферата на електронната търговия в регион, населяван от 620 млн. души, който включва Индонезия и Тайланд, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Техният успех е насърчаван от милиони малки и средни предприятия, от нарастващото навлизане на смартфоните и фрагментираният пазар на онлайн търговията в региона, където липсва един лидер като Amazon.com например.

Около 30% от онлайн продажбите през 2016 г. в Югоизточна Азия - регион с около 150 онлайн потребители - са направени през социални мрежи, сочат данни на консултантската фирма Bain & Co. За сравнение само 7% от близо 287 млн. потребители в САЩ са склонни да купуват през социалните мрежи, посочва базираната в Лондон компания за проучвания GlobalWebIndex.

"Това е лесна възможност за генериране на приходи", твърди Фери Грийпинк, партньор в консултантската фирма McKinsey & Co.

Facebook и Line включиха възможности за пазаруване, за да създадат нови източници на приходи, специално от пазара в Югоизточна Азия. Повече купувачи означава и повече приходи от реклама на компании, които се борят за по-голяма видимост на своите продукти.

Потребителите в Югоизточна Азия силно разчитат на продавачите за съвет и се наслаждават на пазаренето - нещо, което сега се случва през чат приложението на Facebook - Messenger, твърди Надя Тан, ръководител на неговото подразделение за малък и среден бизнес в Югоизточна Азия. В Тайланд например потребителите изпращат двойно повече съобщения на компаниите всеки месец от средното за света, посочва компанията.

Във вторник Facebook обяви пускането на специални стикери за Messenger в Тайланд, в отговор на тенденцията търговията да става все по-популярна в социалните мрежи там. Първите по рода си за платформата стикери имат за цел да улеснят взаимодействието между купувачите и продавачите и включват рисунки, които съответстват на фрази като "Вашата поръчка е готова" и "Мога ли да получа отстъпка?".

Това се случва след като миналата година компанията интегрира секция, наречена "Пазарувай" в южноазиатската си услуга, с която позволява на предприемачите, които вече имат бизнес страници във Facebook, да поставят продуктите си на видно място в списъка си с новини. Facebook пусна тази функция и за други пазари през август.

В новата секция потребителите могат да виждат снимки на продукти във Facebook, вариращи от тениски до шевни машини, а след това да използват Messenger, за да обсъдят покупката, да получат упътване до физически магазини или да намерят линк за купуване от официалния уебсайт.

Facebook не разкрива колко приходи получава от онлайн пазаруване в сайта си, но отбелязва, че Тайланд, Виетнам, Индонезия, Малайзия и Филипините са сред десетте топ пазара, където новата опция е най-използвана. Азиатско-тихоокеанския регион се радва на най-голям ръст на бизнес рекламата за миналата година - 64%, в сравнение с 62% за САЩ, посочва компанията.

Малките и средни предприятия в Югоизточна Азия разчитат на социалните мрежи, защото това е най-евтиният и най-ефективен начин за привличане на внимание към техните продукти, тъй като онлайн магазините традиционно прилагат такси за трансакции. Купувачите обикновено откриват продукти във Facebook или Instagram, а след това достигат до продавача, използвайки приложение за изпращане на съобщения, като Line или WhatsApp, за да разберат повече за стоката и да завършат покупката. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:48 | 11.09.22 г.
fallback