Amazon.com иска работниците в нейните складове да стигат до работа бързо. За да се подготви за огромния брой поръчки по празниците, които се задават, гигантът в сферата на търговията на дребно използва различни инструменти – от устройства със сензорни екрани до роботи, които да намалят времето времето, необходимо за обучаването на новите служители до 2 дни, в сравнение с до 6 седмици за обикновена работа в склад, пише в свой анализ Wall Street Journal.
По-краткият обучителен период пести пари на Amazon и може да даде възможност на компанията да предложи по-високи заплати, докато се опитва да увеличи работната си сила с около 40% чрез наемането на 120 хил. временни служители в своите складове в САЩ за натоварения сезон от ноември до края на декември.
Това, което усложнява тази задача, е ограниченият пазар на труда, който принуждава Amazon да се бори с конкуренти като Wal-Mart Stores и фирми за опаковане на пратки като United Parcel Service, които също увеличават броя на персонала си по празниците.
"Те се борят за едни и същи работници“, коментира Том Бианкули, главен технологичен директор в Zebra Technologies, която работи с търговци на дребно.
Резултатът е особено притеснителен за Amazon, която притежава най-голямата в света мрежа от складове и се нуждае от множество сезонни работници, за да се справи с големите поръчки.
Сезонните работници на Amazon и на другите оператори на складове могат да работят за тях между 6 седмици и 3 месеца, за да карат мотокари, да приемат поръчки и да доставят пратки.
Същевременно Amazon бързо увеличава броя на хората, които наема на пълно работно време. Компанията задържа около 14% от служителите, които наема за сезонни работници.
Въпреки че обучението на работници е целогодишно предизвикателство за Amazon, един от приоритетите на компанията за четвъртото ѝ фискално тримесечие е „каква е технологията, която може да направи един служител по-ефективен и да е възможно най-безопасна“, коментира Джон Олсън, вицепрезидент на Amazon по човешките ресурси.
Американската компания твърди, че продажбите ѝ този коледен сезон могат да се увеличат с до 27% до 45,5 млрд. долара.
Само през тази година Amazon е изградила 26 нови склада, като общият им брой в целия свят достигна 149. По думите на Олсен новите складове са възможно най-автоматизирани. Те използват устройства със сензорни екрани, роботи, скенери и други технологии, така че работата да върви по-бързо.