fallback

Huawei е готова за битка за по-голям пазарен дял след кризата в Samsung

Компанията се насочва към високия клас устройства и продажби в САЩ

17:35 | 09.11.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската Huawei Technologies, третият по големина производител на смартфони в света, очаква да се сдобие с по-голям пазарен дял на фона на кризата в Samsung Electronics, свързана със спирането на производството на нейния висок клас телефон Galaxy Note 7, твърди високопоставен източник от компанията, цитиран от Wall Street Journal.

“Сега потребителите имат шанса да изберат по-добър продукт. Ние ще спечелим пазарен дял“, коментира Ричард Ю, ръководител на бизнеса на Huawei с потребителска електроника. Той разкри това в интервю, дадено в четвъртък в Германия, където компанията представи своя нов смартфон Mate 9. Huawei планира да започне за пръв път продажби в САЩ на своя флагман.

Увереността на Ю е свързана с растежа на Huawei през последните няколко години в Европа, Близкия изток, Африка и Латинска Америка. Huawei, която е един от най-големите доставчици на мрежово оборудване в света, използвано от телекоми, си е поставила амбициозната цел да надмине Samsung и Apple, превръщайки се в световен лидер на пазара на смартфони в рамките на пет години.

Световният пазарен дял на Huawei нарасна с 9,3% от 7,6% през третото тримесечие, сочат данни на International Data Corp.

Huawei се насочи към производството на висок клас телефони, като новия Mate 9, след като години наред беше фокусирана върху нисък клас устройства. Сега вижда най-добра възможност за разрастване в по-печелившия сегмент с по-висок клас устройства, след като Samsung се бори с проблемите си с Galaxy Note 7.

"В глобален план ние се конкурираме със Samsung и Apple. И искаме да спечелим пазарен дял и от двете“, коментира Ю.

Анализатори твърдят, че Huawei е добре позиционирана, за да спечели от случващото се със Samsung в навечерието на коледните празници, когато продажбите на телефони са традиционно силни. Samsung отказва да коментира въпроса.

В Европа Huawei разширява своето присъствие в страни като Италия и Испания. Пазарният дял на Huawei в Западна Европа се увеличи почти двойно до 13% през второто тримесечие на 2016 г. от 7% година по-рано според IDC. Тя все още се нарежда след Samsung и Apple в региона, допълват данните на IDC.

Mate 9, който ще се продава за 699 евро (776 долара) в Европа, разполага със създадени от самата компания процесор и софтуер, както и с камера, разработена от германската компания Leica Camera.

Huawei очаква да започне продажбите на телефона онлайн през януари през по-големите сайтове за електронна търговия в САЩ, а не през мобилните оператори, твърдят източници, запознати с плановете на компанията.

В САЩ телекомуникационното оборудване на Huawei e забранено за продажба заради опасения на властите, че Пекин може да го използва, за да шпионира американците.

Въпреки че няма бариери пред продажбата на смартфоните ѝ в САЩ, този пазар се е доказал като труден за пробиване с предходните по-евтини устройства на компанията.

"Нужно е време, за да изградим доверие на американския пазар“, посочва Ю. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:51 | 10.09.22 г.
fallback