Световният мобилен трафик ще нарасне 12 пъти между 2015 и 2021 г., заяви Мария Бура, ръководител на отдела за стратегии, маркетинг и комуникации на Ericsson за Югоизточна Европа, позовавайки се на данни от тазгодишния Ericsson Mobility Report.
Докладът сочи още, че този ръст ще се дължи на две неща – нарастващия брой мобилни абонаменти и все по-големия обем от данни, които ще ползва отделният потребител.
Така до 2021 г. около 90% от мобилния трафик в света ще бъде от смартфони.
Според Ericsson има много големи различия в потребителското ползване на данни между различните мрежи и на отделните пазари. Фактори като плановете за данни, възможностите на самите потребителски устройства и представянето на мрежата влияят на потреблението на индивидуалния потребител. Дори и прехвърлянето към нова версия на същото устройство може да увеличи използването на данни с 25 до 40%.
Северна Америка е регионът с най-голямо месечно потребление на данни на потребител. Очакванията на Ericsson са, че тази тенденция ще се запази и през следващите години. През 2021 г. месечно един потребител на смартфон в региона ще ползва 22GB данни, което ще е 1,2 пъти повече спрямо Западна Европа (18GB) и 3 пъти колкото в Азиатско-тихоокеанския регион (7GB).
Западна Европа ще преживее деветкратен скок на месечното потребление на данни през смартфон на потребител между 2015 и 2021 г. А заради растежа на броя на абонаментите и заради голямото си население, Азиатско-тихоокеанският регион ще има най-голям дял от световния смартфон трафик през 2021 г. Само в Китай ще бъдат добавени 210 млн. мобилни абонамента между края на 2015 г. и 2021 г.
Все по-голямото използване на смартфони и свързани устройства предполага огромен ръст на трафика на данни, а това ще изисква изграждането на по-добри и устойчиви мрежи, коментира още Мария Бура. По думите ѝ „всичко, което може да бъде свързано, ще бъде свързано. Всеки ресурс, който може да бъде споделен, ще бъде споделен, а всяка идея, която може да бъде тествана, ще бъде тествана“. Това предполага огромен брой връзки между различни устройства и създаването на мрежа, която да бъде достатъчно гъвкава и адаптивна, за да отговори на очакванията на потребителите.
Предстои ни да видим истинската "мрежа на мрежите", която ще бъде достатъчно умна, че да знае от какво имаме нужда. Тя ще бъде достатъчно динамична и сигурна, но и изключително интелигентна, обобщи Мария Бура.