Очаква се Twitter да получи конкретни оферти за придобиване през тази седмица, а Марк Бениоф вече подготвя информация за инвеститорите и останалите в Salesforce.com, свързана с факта, че компанията му може да се окаже купувач на социалната мрежа, твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Ройтерс.
Бениоф иска да направи голямо придобиване, което да осигури на Salesforce цяла съкровищница от данни, както и ценна потребителска марка, допълват източниците.
Главният изпълнителен директор на Salesforce смята социалната мрежа за „нешлифован диамант“ с неизползван потенциал в областта на реклама, електронната търговия и други сфери, свързани с големите обеми от данни, които счита за важни за следващата фаза на растеж на облака.
Но Бениоф, който загуби от Microsoft в разгорещената битка за LinkedIn тази пролет, се изправя пред огромни препятствия. Google може да наддава, твърдят източници, а Walt Disney също обмисля дали да не се нареди сред кандидатите.
Въпреки че Twitter може да достигне цена над 20 млрд. долара, или повече от една трета от пазарната стойност на Salesfore от 49 млрд. долара, компанията може да се окаже по-подходяща хапка за Google, чиято компания майка е с пазарна капитализация от 500 млрд. долара. От своя страна Disney е с капитализация в размер на 150 млрд. долара.
Няма никаква гаранция, че някоя от офертите ще бъде достатъчно голяма, за да примами Twitter, така че компанията може да остане независима.
Инвеститорите на Salesforce не са особено топло настроени към перспективите за сделка с Twitter, която се бори с редица предизвикателства. Притежаването ѝ ще извади Salesforce от зоната ѝ на комфорт, като доставчик на базирани в облака корпоративни услуги.
Бениоф очевидно има апетит към Twitter, която генерира огромни купища от данни за своите стотици милиони потребители.
"Данните са валутата в новия световен ред в сферата на софтуера“, коментира той в интервю миналия уикенд, макар че не говори конкретно за Twitter. “Търся усилено уникални компании, които са богати на данни, и мисля какво мога да направя, за да ги направя по-силни и иновативни, ако ги комбинирам със Salesforce”.
По време на частна вечеря наскоро Бениоф е заявил пред десетки технологични главни изпълнителни директори, че Twitter е „нешлифован диамант“, твърди източник, който е присъствал. „Twitter е чудесна марка“.
Освен това е коментирал, че иска да „направи една чудесна компания“, допълва източникът.
Подобно на LinkedIn Twitter може да донесе на Salesforce повече данни за създаването на препоръки и предлагането на други данни на своите корпоративни клиенти.
Както Salesforce, така и нейният главен изпълнителен директор, имат връзки с Twitter. Бениоф и главният изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси живеят в един и същ квартал в Сан Франциско. Salesforce вече е вградила Twitter в редица облачни услуги за своите корпоративни клиенти.
Източник, запознат с Бениоф, твърди, че той е убеден, че един силен партньор може да му помогне да открие как да монетизира по-добре голямата база от данни на Twitter.
Twitter би представлявала най-голямото придобиване, което Бениоф някога е правил.
От своя страна Salesforce направи редица придобивания напоследък. През юли тя купи специалиста в електронната търговия Demandware за 2,8 млрд. долара. Тази седмица пък обяви, че купува стартъпа от Сан Франциско Krux за около 700 млн. долара, в опит да увеличи капацитета си по отношение на изкуствения интелект в маркетинг облака на Salesforce.
Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!