Най-влиятелните компании в индустрията за видеоигри започват да предлагат все по-често нов хардуер, за да останат в крак с бързо променящата се технология и все по-големия брой нови конкуренти на пазара, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Sony и Microsoft обикновено пускат нови версии на своите конзоли PlayStation и Xbox на всеки шест до седем години. Сега, само три години след представянето на по-мощни устройства, които може би ще са последните по рода си, двете компании се подготвят да пуснат подобрения, насочени към феновете, гладни за най-новите технологии.
В началото на септември Sony представи нова, по-лека версия на своята конзола PlayStation 4, както беше обещала.
Промяната е от решаващо значение за създаването на общност от играчи, които не само купуват софтуер, но плащат все по-често за достъп до мрежи с онлайн игри, ексклузивни демо игри и за други предложения. Абонаментната услуга на Microsoft – Xbox Live, генерира около 2 млрд. долара приходи годишно, докато PlayStation Plus на Sony събира около половината от това, посочват анализатори. Губенето на толкова потребители заради новия хардуер на конкурентите означава и загубата на приходи.
Днешните конзоли се конкурират с все по-мощните смартфони и таблети, с високия клас компютри и другите типове устройства, на които могат да се играят игри. За да се справят с това, производителите на конзоли вече не чакат по половин десетилетие и повече, за да направят нововъведения.
Microsoft е планирала по-мощен Xbox One за следващата година, а по-евтина и лека версия, наречена Xbox One S, се появи на рафтовете на 2 август. От своя страна Nintendo планира да пусне новата си система с кодово име NX през март. Това ще се случи малко повече от четири години след представянето на конзолата Wii U.
Пазарът на тези устройства се насочва към по-чести обновления, за да отговори на бързите темпове, с които се развиват компютрите и смартфоните, твърди Ейджи Маеда, анализатор на SMBC Nikko Securities. Вместо пълни промени след години работа, компаниите ще пуснат нови конзоли по-скоро, но промените в тях няма да са толкова драстични, допълва той.
Производителите на конзоли изглежда се учат от тактиката на Apple – увеличават приходите от услуги, докато привличат лоялните фенове с чести, не много големи хардуерни промени в различни ценови диапазони.
Sony, Microsoft и Nintendo отказват да коментират кога планират да пуснат на пазара новите си устройства.