Германската стартъп сцена е успяла да привлече през първото полугодие на 2016 г. значително по-малко средства от финансиращи серии, отколкото преди година.
От почти 2 млрд. евро преди година сега сумата се срива с 52% до 957 млн. евро, става ясно от изследването Start-up Barometer на одиторската и консултантската компания Ernst & Young, което се базира на анализ на инвестициите на рисков капитал в Европа. В същото време броят на финансиранията се покачва с 60 на сто.
Затова не е чудно, че към средата на годината Берлин губи титлата на столица на европейските технологични стартъпи. През първите шест месеца на годината градът е успял да привлече „само“ 520 млн. евро. С инвестиционния си обем от 1,32 млрд. евро лидер в това отношение е Лондон, а на второ място (преди всичко заради инвестиции, свързани със Spotify), e Стокхолм (1,011 млрд. евро), следван от Париж с 673 млн. евро. Така през тази година всички те надминаха Берлин, който бе първенец през миналата година.
Най-голямата трансакция на рисков капитал в Европа е била инвестицията в Spotify за 900 млн. евро през март. Следва вложение от 177 млн. евро в британската Skyscanner през януари, както и инвестиция от 154 млн. евро в базираната в Ирландия Future Finance Loan, извършена през март. Следват вложенията в испанската Cabify за 105 млн. евро и във френската Deezer за 100 млн. евро, осъществена през януари.
Значителен спад се отбелязва в броя на малките и големите финансирания (над 50 млн. евро), докато броят на средните финансирания (от 10 до 50 млн. евро) скача с една четвърт.