fallback

Големи съкращения - вероятният сценарий за Yahoo след продажбата

Операциите на интернет компанията са прекалено раздути, а купувачът ѝ ще има мисията да се справи с всичко това

11:03 | 18.07.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Yahoo може да има нов собственик съвсем скоро. Който и да излезе победител от продължилата месеци наред битка за нейния основен бизнес, ще се сблъска с трудната задача да се справя с компания, която е обременена със сложна структура на разходите, пише в свой анализ Bloomberg.

През годините Yahoo се разрасна във всякакви посоки на фона на бързо променящата се индустрия, тъй като се опита да се превърне в нещо, което да отговаря на нуждите на всички – от търсачка, през блог платформа до място за пазаруване и източник на новини. Разходите нараснаха и благодарение на придобиванията и опитите за компенсиране на намаляващите продажби, докато приходите от реклама се насочиха към конкурентите. Сега Yahoo има доста по-ниски приходи от продажби на служител в сравнение със своите конкуренти, а основните ѝ активи се продават на търг.

Компанията майка на Google – Alphabet, генерира по 315 948 долара от продажби на служител през първото тримесечие, докато Facebook генерира близо 400 хил. долара. За Yahoo данните са далеч по-ниски – под 116 хил. долара. Verizon Communications се радва на 185 637 долара продажби на служител, а AT&T – на 144 319 долара. Данните на Yahoo изглеждат още по-лоши, когато се извадят разходите за привличане на трафик.

Съкращаването на работни места е най-очевидният начин за справяне с всичко това. Въреки че главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер вече съкрати една трета от служителите в рамките на четиригодишното си управление, новите собственици на Yahoo най-вероятно ще зачеркнат поне още 3000 позиции, смятат анализатори. Всичко зависи от това кой купувач успее да привлече компанията.

"Все още смятаме, че има някои раздути разходи, които могат да бъдат съкратени“, твърди Робърт Пек, анализатор на Suntrust Robinson Humphrey.

Съкращаването на още 1000 работни места изравнява приходите от служител с тези на AOL на Verizon според написаното от Пек по-рано тази година. Един стратегически купувач като Verizon или AT&T може да намали броя на служителите с още 3000. Пек твърди, че вероятно това се дължи на излишни операции в области като човешките ресурси или маркетинга. На това ниво Yahoo ще бъде сред най-малките компании в индекса S&P 500.

В рамките това, което може да се окаже последният финансов отчет на Yahoo, Майер ще представи в понеделник резултатите на компанията за второто тримесечие. Анализаторите прогнозират, че ще има значителен спад на приходите и печалбата. Срокът за подаване на офертите за интернет бизнеса на компанията изтича по-късно същия ден, твърдят източници, запознати с въпроса. Говорителят на Yahoo отказва да коментира въпроса.

Yahoo прогнозира коригирана печалба от 9 цента на акция за второто фискално тримесечие. Това е с 43% по-малко спрямо година по-рано, сочат данни, събрани от Bloomberg. Приходите минус продажбите, насочени към партньори, се очаква да спаднат с 20 на сто до 839,3 млн. долара.

Инвеститорът активист SpringOwl Asset Management заяви, че съкращенията могат да свият компанията до 3000 души според предложение, отправено в края на миналата година. Подобно съкращение може да бъде постигнато чрез насочване на усилията към бизнеса с търсачката или чрез освобождаване на повече служители в чужбина, твърди управляващият директор на SpringOwl Ерик Джаксън. По-късно той заяви, че свиването на компанията до 4000 до 5000 души също ще бъде приемливо. В края на първото тримесечие Yahoo имаше 9400 служители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:59 | 13.09.22 г.
fallback