fallback

Pokemon Go показа, че инвеститорите са пренебрегнали разширената реалност

Технологията може да ангажира силно потребителите благодарение на геолокацията

13:38 | 14.07.16 г.

В случай, че не сте били на Земята през последните седмици, има вероятност да сте пропуснали пускането на Pokemon Go. Новата мобилна игра на Nintendo се превърна в истински фурор в интернет. Тя е безплатна игра за мобилни устройства, която дава възможност на играчите да улавят и обучават виртуални герои, които се появяват при наблюдаване през екрана на реалните обекти около човека. Използва GPS и камерата на съвместими устройства. 

Ето и по-важното за нея според VentureBeat:

  • Оглави класациите за най-сваляни приложения за iOS и Android;

  • Твърди се, че носи над 1,6 млн. долара на ден само от магазина на iTunes;

  • На път е да надмине Twitter по брой активни потребители дневно;

  • Един потребител я играе средно по 43 минути на ден. Това е повече от времето, прекарано в WhatsApp или Instagram.

Каква точно е магията зад Pokemon Go? Чисто нова технология, подкрепяна от инвеститорите? Не. Всъщност играта работи с вече седемгодишната технология за т. нар. разширена реалност.

Технологията

Инвеститорите насочиха фокуса си върху виртуалната реалност през последните няколко години и до голяма степен игнорираха разширената реалност. И макар за нея да се говори много по-малко, тя има много по-голям пазарен потенциал.

В добавената реалност, както и във виртуалната реалност, каквито и инвестиции да се правят, те са за портативни дисплеи за глава (HMD) като Meta и Magic Leap. И HoloLens на Micorosft. Тези основни преживявания с разширена реалност са достъпни от известно време. Ogmento беше една от първите компании, които се фокусираха върху базирани на локацията игри с разширена реалност. Наскоро фирмата Zugara помогна на Hungy Jack’s в пускането на нещо подобно на Pokemon Go, в което можете да търсите във физическата реалност обекти, с които да храните виртуални Nom Nom, преди те да изядат вашия Whopper.

При Pokemon Go се ползва технологията за разширена реалност през мобилно устройство, като виртуалният обект се появява сред реалните такива и зависи от положението и ориентацията на телефона.

Виртуалната реалност е ограничаваща

В момента по-голямата част от инвестициите в областта са насочени към виртуалната реалност. Хората предполагат, че това се дължи на очилата за виртуална реалност и на други технологии, които ще се появят скоро. Но значителна част от въпросните инвестиции отиват във фирмите, създаващи съдържание, които правят 360-градусови видеа за нисък клас очила, включително за Cardboard, Gear и евентуално за платформата Google DayDream.

Макар че 360-градусовите видеа да не са смятани за виртуална реалност, засега те попадат в тази категория. Защо има такава разлика между инвестициите във виртуална и разширена реалност?

Скорошни данни показват, че Vive е продала само 100 хил. очила до момента, а само 7% от потребителите са платили над 259 долара за такъв хардуер. 73% от хората пък не знаят достатъчно за това дали покупката на очила е наистина оправдана. Това не са добри показатели за висок клас устройства като Oculus и Vive. Но все още е рано да се каже, тъй като те нишови устройства, ако се има предвид сегашната им цена.

Има и притеснения за това 360-градусовите видеа да имат критични ключови показатели за изпълнение (КПИ), които разкриват нивото на продължаващата ангажираност с клиповете. И да не забравяме, за какъвто и да е досег до виртуалната реалност се нуждаете от очила.

Разширената реалност не струва на потребителите нищо

Разширената реалност има нужда само от мобилно устройство. Тя може да се възползва от геолокацията, за да ангажира и забавлява, за разлика от виртуалната реалност. По-важното, успява да изкара хората от домовете и да им помага да тренират. Нещо, което виртуалната реалност на този етап не може.

Успехът на Pokemon Go вероятно ще подчертае предимствата на разширената реалност, съчетана с геолокацията и смесването на виртуалния с реалния свят като възможност за генерирането на нови приходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:24 | 13.09.22 г.
fallback