fallback

Uber-изирай това!

Дигиталната трансформация и какво могат компаниите да научат от Uber

09:09 | 10.07.16 г.

"Наскоро публикувах във Facebook кратък коментар за дигиталната трансформация на вече утвърдени компании. Проблемът е, че се оказа, че има много въпроси „защо“ и едва няколко „какво“ и „как“, когато става дума за извършването на какъвто и да е вид дигитална трансформация на вашия бизнес или индустрия. Не е никаква изненада, че Uber попадна под кръстосан огън и стана обект на коментари“, пише в свой анализ журналистът на TechCrunch Самир Пател.

Той самият не е съгласен с твърдението, че Uber е надценен. По думите му в момента е популярно да се говори против Uber.

Фахрад Манджу от New York Times обобщава нещо интересно: „Инвеститорите виждат в успеха на Uber модел за Uber във всичко“.

Основният недостатък на цитирането на Uber е, че доведе до умора от Uber, както и до пренасищане с идеята, че моделът ѝ може да бъде ползван и в други индустрии. Според Пател компаниите имат нужда да се вгледат повече в Uber, за да открият два или три елемента от нейния модел, които да приложат в своята работа. Ето какво бизнесът може да извлече от опита на Uber според експерта.

Прогнозиране и изпълнение на търсенето в реално време

Uber се учи как да предсказва търсенето, базирано на графиците на самолетните полети например, и може да изпраща шофьор още преди пристигащият пътник да си е поръчал кола.

Важното: Колко адаптивни трябва да бъдат вашите бизнес приложения и предсказванията на системите за управление на данни, за да ви дадат подобни нива на гъвкавост? И дори и да сте го постигнали, дали вашата корпоративна култура насърчава служителите ви да се учат и адаптират в реално време, за да подобряват потребителското преживяване?

Опростяването като ключов двигател на приходите

Uber генерира 1,5 млрд. долара приходи от факта, че са нужни само три клика на екрана, за да поръчате кола. 1,5 млрд!

Важното: Как можете да опазите клиентите си от изключително сложните технологии, предлагайки им прости решения, пестящи време?

Апетитът на акционерите

Uber твърди, че в момента генерира печалба в развитите пазари, но през януари 2016 г. Business Insider писа, че „Uber е загубила близо 1 млрд. долара през първата половина на фискалната 2015 г., което е повече от загубените година по-рано 671,4 млн“. Въпреки че увеличава загубата, нетните приходи на компанията са на път да се утроят до 1,5 млрд. долара. Цената на трансформирането на една индустрия може да означава доста неприятни счетоводни баланси за дълго време.

Важното: Дали Wall Street „ще преглътне витамина на растежа“, или ще ви изненада неприятно, ако имате подобни финансови резултати? Може ли сегашното ви ръководство да се адаптира към траекторията на толкова агресивен растеж и да удвои силите си, за да се справи с недоволството на инвеститорите?

Намаляване на цените

Uber е една от многото компании, които премахват сложността на процесите и съответно свалят цените в цяла индустрия. Подходът ѝ е ясен пример за това как можете да се освободите от твърде тежката структура на разходите в една установена индустрия чрез премахването на слоеве оперативни разходи и съответно справяне с бюрократични спънки, създавани в продължение на десетилетия.

Важното: Свикнали сте да се движите в обратната посока – на покачване на цените. И вероятно на усложняване на процесите. Основният въпрос тук е: Как би изглеждала една изключително опростена версия на разходите в една утвърдена индустрия? И можете ли да се научите да използвате такива структури за създаването на нови, дигитални версии на вашите пазари?

Корпоративната политика

Uber нямаше да оперира никъде, ако не влияеше на политиката и промените в законите за превоз на пътници. Корпоративната политика е също толкова важна, колкото управлението на продуктите, маркетинга и продажбите.

Важното: Ще могат ли вашите служители да да продължат да адаптират продукта и търговския модел всеки път, в който се сблъскат с политическо решение, което е срещу вас?

Нови правила за управление и етика

В един дигитален бизнес, като този на Uber, всичко е дигитално. И макар това да има доста позитиви, не липсват и негативи, като познаването на местонахождението на пътниците например и интимните разговори по телефона или лице в лице, докато сте в колата.

Важното: Можете ли да приемете напълно нов кодекс на поведение, който вероятно означава точно обратното на онова, с което е свързана консервативната култура от десетилетия?

Дигиталната трансформация е реална и е тук. Според автора в момента е по-важно еуфорията да бъде оставена настрани, ако компаниите наистина искат да се преобразят дигитално.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:48 | 10.09.22 г.
fallback