Някога милиардерът Уорън Бъфет заобикаляше отдалече технологичните книжа. Още през 70-те години му бе предложено участие в набиращ скорост производител на полупроводници. Бъфет отказа и пропусна да отчете милиардна печалба. Но на 86 години той очевидно се отваря за нови инвестиционни идеи.
Ето защо не е чудно, че новината за покупката на акции на Apple за 1 млрд. долара от страна на неговия Berkshire Hathaway привлече медийното внимание. Същевременно под формата на финансиращ партньор Berkshire влиза в консорциум, който ще наддава за обявения за продажба основен бизнес на Yahoo.
И за двете компании може да се каже, че са силни марки, които сега се оценяват на изгодна стойност. Една комбинация, която за Бъфет изглежда много атрактивна. В момента Apple има съотношение на цена на акцията/печалба от 11, докато при Alphabet то е 29, а при Facebook дори 72.
Yahoo е една от най-силните онлайн медийни марки в САЩ, спада към ТОП 4 на интернет сайтовете и въпреки това се оценява едва ли не за стотинки.
Какъв е вероятният план на Бъфет, който се крие зад този набег в света на технологиите – той би могъл да слее своите над 100 изгодно придобити накуп регионални вестници в обща компания с Yahoo, като изгради така мощен дигитален новинарски канал.
Бъфет обича медийните акции, неговата легендарна сделка за Washington Post му донесе печалба за милиарди. Apple от своя страна би могла с финансовата подкрепа на инвеститора да се реши на сериозен удар и да купи някоя медийна компания като Netflix или Time Warner.
Същевременно Apple би могъл да пусне на пазара и дългоочаквания електрически автомобил iCar в сътрудничество с Berkshire. Да не забравяме, че Berkshire има участие в китайския производител на електромобили BYD, а някои негови дъщерни дружества са активни на пазара на алтернативните източници за енергия. Това може би обяснява всичко...