Технологичният свят се насочва към все по-умни устройства, повече визуално съдържание и бизнес комуникация в социалните мрежи. Електронната търговия се променя, като става все по-трудно да диференцираме марки и продукти. Услугите от споделената икономика оставят огромна следа на различни пазари, предлагайки по-евтини и удобни възможности на потребителите.
Същевременно огромните бази от данни предполагат, че анализът на цялата тази информация трябва да започне да се случва скоро. Въпросът е как регулаторите ще отговорят на тази тенденция. Какви са ключовите тенденции в интернет през последната година разкри новият доклад на Kleiner Perkins Caufield Byers (KPCB) - можете да ги прочетете надолу.
Интернет потребители
Интернет потребителите в глобален план са надминали 3 млрд., а Индия се превръща във втория най-голям интернет пазар, като задминава САЩ и остава след Китай, сочи докладът. Според него броят на интернет потребителите расте, подпомаган до голяма степен от Индия, докато мобилните потребители и продажбите на мобилни устройства се свиват.
Растежът на броя нови потребители в Индия се ускорява до 40% спрямо 33% миналата година, като в момента те достигат 277 млн. души.
Пазарът на смартфони
В глобален мащаб ръстът на броя на потребителите на смартфони се забавя до 21% спрямо 31% миналата година. Продажбите на тези устройства също се забавя драматично, като ръстът е 10% спрямо 28% година по-рано.
Най-големият пазар на смартфони е Азиатско-тихоокеанският регион, като през 2015 г. на него са генерирани 52% от продажбите на умни телефони.