Март 2006 г. маркира раждането на една от най-мощните социални мрежи - Twitter. През десетте години, които изминаха, тя демонстрира влияние не само сред милионите си потребители, но и върху глобалната политика.
Въпреки доминантната си позиция през 2015 г. социалната мрежа обяви загуба на стойност 521 млн. долара. Приходите за същата година възлизат на 2,2 млрд. долара.
Загубата е в резултат на покачващи се разходи и бавен растеж на броя потребители, който вече пети месец кръжи около 300 млн., изоставайки от конкуренти като Instagram с 400 млн. месечно активни посетители.
Но десетгодишният юбилей е повод и за по-сериозен поглед назад. За това десетилетие социалната мрежа е натрупала загуба в размер на 2,09 млрд. доларa, показват последните подадени финансови данни към американската Комисия по ценните книжа и фондовите борси (SEC).Към днешна дата акциите на фирмата се търгуват на ниво от 15,91 долара за брой, което представлява спад от 67,86% на годишна база, когато една акция се търгуваше за 50 долара. Днес пазарната капитализация на социалната мрежа възлиза на 11,101 млрд. долара, показват данни на Bloomberg.
Въпреки това в интервю за агенцията главният изпълнителен директор Джак Дорси сподели надеждите си за бъдещето на компанията. „В миналото повечето хора смятаха, че, за да използват Twitter, е нужно активно участие. Все повече хора осъзнават, че могат да го използват като информационен портал. Колкото по-бързо успеем да демонстрираме това, толкова по-бързо ще се разраснем“.