fallback

Амбициите на HBO и новите битки на стрийминг гигантите

HBO стартира уеб услуга в Испания, изправяйки се срещу голям брой конкуренти

10:01 | 23.01.16 г.

HBO планира да пусне самостоятелна уеб услуга в Испания, откривайки нов фронт в битката си с Netflix на фона на нарастващата конкуренция на видео стрийминг платформите в глобален план, пише Bloomberg.

До края на тази година живеещите в Испания за първи път ще получат достъп до стрийминг услугата на HBO, което означава, че програмите на мрежата, която е собственост на Time Warner, ще достигат до зрителите без абонамент за платена телевизия.

За HBO пускането на интернет канала в Испания, която има не само високи нива на използване на широколентов интернет в домовете, но и на онлайн пиратството, е добре пресметнат ход.

HBO ще запази ексклузивните права за своите предавания за своята стрийминг услуга и повече няма да лицензира програмите си за платените телевизионни услуги в страната. Това означава, че след като въпросните сделки за лицензи изтекат, феновете на HBО в Испания ще могат да гледат специално съдържание само в стрийминг услугата.

Въпреки че се отказва от приходите от лицензиране, HBO вярва, че може да изкара повече пари в дългосрочен план от своята собствена уеб услуга, коментира главният изпълнителен директор Ричард Плеплър. “Ние следваме парите”, посочва той в интервю. “Ние определяме това къде сме според това къде има най-голяма печалба”, допълва той.

Испания е най-новата страна, в която HBO се опитва да се хареса на хората, които са прекратили своите абонаменти за платена телевизия или никога не са имали такива. От 2012 г. насам компанията предлага онлайн канал в Швеция, Норвегия, Финландия и Дания, наречен HBO Nordic, а през април пусна собствена онлайн услуга в САЩ и подобни предложения в Колумбия в края на миналата година с планове да разшири дейността си в Латинска Америка.

Международната експанзия се случва в критичен момент. По-рано този месец Netflix обяви, че ще предложи стрийминг услугата си в още 130 държави.

Междувременно се увеличават спекулациите, че компанията майка на HBO - Time Warner, е поставена под натиск от страна на инвеститорите да продаде или да отдели HBO, която генерира около 20% от приходите на Time Warner. Въпреки че компанията отказва да коментира, слуховете превърнаха акциите ѝ в едни от най-добре представилите се в състава на индекса Standard & Poor’s 500.

Международната експанзия идва в критичен момент. По-рано този месец, Netflix, каза, че ще предложи своите услуга за стрийминг в 130 нови страни.

През годините HBO започна да печели извън САЩ по три начина: от продажбата на DVD и дигитални сваляния като тези в iTunes; лицензиране на права за предаванията на HBO до платени телевизионни услуги или оператори на повече от 150 пазара; управление на свои собствени телевизионни мрежи в 65 страни, предимно в Централна Европа, Латинска Америка и Азия.

Бизнесът ѝ се разраства по-бързо извън САЩ, отколкото на вътрешния ѝ пазар. Броят на международните абонати на HBO и канала Cinemax, който също е на Time Warner, нарастват до 92 млн. в края на 2014 г. от 73 млн. в края на 2012 г. Същевременно американските абонати се увеличават с около 5 млн. до 46 млн.

Голяма част от международните предавания са местно производство. В Латинска Америка например “Sr. Avila” - сериал за застрахователен агент, който има таен живот, - има по-висок рейтинг от “Игра на тронове”, според мрежата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:37 | 13.09.22 г.
fallback