fallback

Пропиленият потенциал на Apple Music

10 млн. абонати не са чак толкова много, колкото изглеждат, сочи анализ на Bloomberg

13:47 | 16.01.16 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Стрийминг услугата на Apple вече има повече от 10 млн. абонати според Financial Times. Това звучи доста, но всъщност показва, че Apple може би е загубила посоката си, пише в свой анализ за Bloomberg Леонид Бершидски.

Apple Music дебютира в края на юни 2015 г. Това означава, че е преминала границата от 10 млн. абонати за по-малко от шест месеца. На Spotify, нейният основен конкурент, му бяха нужни шест години, за да постигне същото. От всичките 10 млн. 3,5 млн. са се присъединили от средата на октомври насам, когато Apple обяви, че има 6,5 млн. абонати, които плащат сумата от под 10 долара на месец за услугата.

Страхотно темпо, нали? А може би не.

Приложението беше промотирано на всички потребители на iPhone, iPad и iPod Touch, като част обновяването на операционната система. Активирането на тримесечния период за безплатно тестване на услугата беше изключително лесно. След този период Apple започва да таксува потребителите. Всеки с Apple ID (което е задължително за сваляне на приложения) дори не се нуждае от попълване на информация за разплащанията. Според Consumer Intelligence Research Partrners в края на септември 2015 г. само в САЩ в употреба са били 101 млн. устройства iPhone. Има стотици милиони други iOS устройства в други страни, а на всеки няколко секунди се продават по седем нови телефона на Apple, сочат данни, базирани на това, което компанията е показала през фискалната 2015 г.

Много голяма част от тези устройства имат инсталирана Apple Music. Apple се гордее с това, че потребителите ѝ обновяват редовно операционната система на своите устройства. Като се има предвид това и колко лесно става абонирането, 10 млн. абонати изглежда твърде малко.

За сравнение потребителят трябва да вземе съвсем ясно решение да свали Spotify. И въпреки това шведското стрийминг приложение изглежда расте бързо. В края на 2014 г. Spotify имаше 15 млн. абонати, които плащаха за услугата ѝ, а в началото на юни 2015 г. имаше 20 млн.

Данте Д'Орацио от The Verge писа, че през последните шест месеца Spotify се радва на „най-бързия растеж на броя на абонатите“ в своята история, което означава, че се е сдобила с повече от 5 млн. абонати откакто Apple Music е на пазара. Това е впечатляващо.

В Google Play Store, откъдето потребителите на Android се сдобиват с мобилни приложения, представянето на Spotify не се е променило от 10 ноември, когато Apple Music стана достъпна в платформата. Услугата на Apple не се представя добре на Android. Според App Annie тя изостава доста – на 70-а позиция по брой сваляния в САЩ, докато Spotify е на 12-о място.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:05 | 13.09.22 г.
fallback