Netflix тъкмо пусна услугата си в още 130 държави и вече достига до почти всяка страна на Земята. А това е нещо голямо - не само за нея и нейните потребители, а за интернет като цяло, пише в свой анализ Wired.
За повечето интернет услуги разширяването на дейността на чуждестранни пазари не е много трудна задача. Някой превежда няколко менюта на мобилни приложения и това е всичко. Но Netflix е различна. Да излъчваш чрез стрийминг телевизионни предавания и филми в чуждестранни страни означава да си имаш работа с множество права върху въпросното съдържание. Освен това идва и въпросът за трафика.
В Северна Америка Netflix е свързан с 35% от интернет трафика - много повече от всяка друга услуга, включително и YouTube. А щом разшири дейността си на чуждестранните пазари, тя може да надмине 20% от световния интернет трафик в рамките на 18 месеца, твърди Snadvine, компания, която следи използването на интернет по целия свят.
С толкова огромен трафик на данни в мрежата Netflix трябва да се притеснява за представянето си. Всички знаем колко е досадно, когато мрежата е бавна, а видеата насичат. Но компанията трябва да обмисли и въпроса с цените. Местенето на толкова огромни обеми от видео не е никак евтино.
Всъщност докато Netflix разширява дейността си, местните доставчици на интернет трябва да са тези, които да се притесняват за разходите и ефективността. В крайна сметка те работят с мрежите, които ще пренасят данните, поради което ще поемат част от вината в момента, в който видеата започнат да насичат. Експанзията на Netflix може да се окаже по-голяма стъпка за интернет доставчиците, отколкото за самата стрийминг платформа.
Добрата новина е, че Netflix е прекарала доста години в научаването как да се справя с тези проблеми. Според онези, които познават света на доставянето на съдържание онлайн, пазарните сили действат по-скоро нелогично, което позволява на Netflix да навлиза в нови региони с относително малко технологични промени, или поне в началото. Промените се случват по-късно. По ирония на съдбата огромното разрастване на широколентовия интернет е това, което направлява тази трансформация.
Накратко, когато компанията дебютира на нов пазар, тя може да предоставя видео съдържание отдалеч. Това може да тежи на Netflix и на местните интернет доставчици. Но когато последните започнат да усещат тежестта, Netflix е тази, която осигурява решение. Навлиза в интернет доставчика и видео стриймингът става по-ефективен за всички.