fallback

Киберпонеделникът е мъртъв. Да живее Киберпетък!

Границата между онлайн търговията и продажбите във физически магазини се размива

13:13 | 27.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Последното нещо, от което купувачите се нуждаят, е ново име на празничните разпродажби. Но все пак такова се появи. Първо беше „Черният петък“. След това се роди „Киберпонеделник“, а вече говорим „Киберпетък“ на фона на размиването на границите между онлайн и традиционното пазаруване в рамките на един уикенд на луди покупки, пише Bloomberg.

Офертите след Деня на благодарността в САЩ, които поставят началото на най-натовареното време за търговците на дребно, са неизменна част от празника в страната в продължение на години. Традиционно физическите магазини отварят все по-рано и по-рано в петък, предлагайки намаления за хората, които желаят да стана в ранни зори и да се редят на огромни опашки, проточващи се зад ъгъла. След това в понеделник купувачите имат втори шанс, когато се отправят към офисите си – тогава онлайн търговците излизат на преден план с новите си оферти.

Но сега смартфоните и бързата интернет връзка поставят изкушението на върха на пръстите. Високата скорост на връзката, която някога беше възможна преди всичко през настолни компютри, сега е навсякъде и намалява разликата между двете търговски събития. Онлайн разходите в деня след Деня на благодарността ще нараснат с 15%, достигайки 2,7 млрд. долара тази година, докато разходите в понеделника с намаленията ще скочат с 12% до 3 млрд. долара според Adobe Systems.

"Киберпонеделникът е мъртъв“, твърди Стивън Скинър, старши вицепрезидент на Cognizant Technology Solutions. “Хората вече не чакат да се приберат от работа, за да пазаруват. Аз имам по-добра интернет връзка на телефона си в момента, отколкото на компютъра си на работа“.

Повече от три четвърти от потребителите разполагат със смартфони, а 41% ще ги използват, за да извършат онлайн покупки тази година, сочи проучване на Deloitte University Press. То прогнозира, че петъкът след Деня на благодарността ще надмине Киберпонеделника като най-популярния ден за пазаруване тази година.

Присъединяването към тълпите пред физическите магазини се превръща в абсолютно табу. На мода е времето със семейството и пазаруването през любими мобилни приложения.

Всъщност онлайн пазаруването се разраства най-бързо в Деня на благодарността, тъй като потребителите предпочитат да пазаруват от домовете си, сърфирайки в интернет, докато седят на диваните си и използват мобилните си телефони. Интернет покупките по време на празника ще нараснат с 18% тази година и ще достигнат 1,6 млрд. долара според Adobe.

Онлайн магазини като Amazon.com и Ebay насърчават това поведение, като предлагат намаления по-рано през сезона. Техните конкуренти с физически магазини – Wal-Mart Stores и Target, междувременно се опитват да увеличат приходите си от електронна търговия. Всички искат да получат част от онлайн пазаруването, което се очаква да достигне 95,5 млрд. долара през ноември и декември. Това е с 11% повече спрямо година по-рано, посочва Forrester Research.

Разграничението между електронната търговия и физическите магазини продължава да изчезва. Този месец Amazon отвори първата си физическа книжарница в Сиатъл, но предлага и доставки в рамките на същия ден в повечето големи градове. Същевременно някои търговци на дребно позволяват на клиентите си да купуват онлайн и да взимат стоките си от магазините.

Wal-Mart е сред онези, които се опитват да дадат тласък на бизнеса си в рамките на Киберпонеденика тази година, предлагайки повече от 2000 продукта с намаление, започвайки от 20 ч. в неделя. Amazon пусна осемдневни промоции на 20 ноември с името „Black Friday Deals Week”. Компанията призова клиентите „да пропуснат опашките и да се възползват от намаленията на Черния петък отвсякъде, дори докато лежат на дивана.

В момента търговците на дребно разполагат с по-усъвършенствани инструменти, за да предвиждат нуждите на своите клиенти и ги свързват с продуктите си по удобни начини, което ги прави по-малко зависими от големите промоции в конкретен ден, твърди Дан Ливайн, управляващ партньор в Tenfore Holdings в Ню Йорк.

„Колкото повече магазини използват данни и анализи, толкова по-маловажен е въпросният ден“, посочва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:28 | 09.09.22 г.
fallback