fallback

Знае ли Мариса Майер в каква посока води Yahoo?

Появяват се съмнения, че главният изпълнителен директор не успява да осъществи плана си да върне компанията към растежа

21:15 | 24.11.15 г. 3

Мариса Майер многократно е заявявала, че връщането на Yahoo към растежа ще отнеме няколко години. Но много вътрешни представители на компанията загубиха търпение и твърдят, че главният изпълнителен директор на технологичния гигант няма ясна посока и заблуждава инвеститорите и рекламодателите за прогреса на фирмата, пише в свой анализ Wall Street Journal.

През последните месеци Yahoo изживява криза, тъй като десетки мениджъри, които влизаха в плановете на Мариса Майер за връщане към растежа, напуснаха работните си места и се отправиха към други компании.

Според двама източници, пожелали анонимност, през август Майер е свикала среща на висшето ръководство и е помолила всички да подпишат споразумение да останат в компанията поне още три години.

Финансовият директор Кен Голдман е един от първите, заявили готовността си да направят това, но част от другите ръководители не са сигурни, че могат да спазят обещанието, коментира един от източниците.

През януари Майер планира да завърши отделянето на акциите си от Alibaba Holding Group, поставяйки по този начин фокуса върху основния бизнес на Yahoo. Продажбите от този бизнес продължават да спадат - от 4,5 млрд. долара през 2012 г. до 4,4 млрд. долара миналата година. През тази година се очаква те да са още по-малко.

Под ръководството на Мариса Майер Yahoo залага повече на мобилния софтуер, онлайн видеото и търсачката, а това коства на компанията стотици милиони долари, които все още не са дали някакъв ясен прираст в общия брой потребители и приходи. Миналия месец Майер заяви, че фирмата ще приеме подобрена стратегия, за да засили фокуса на компанията, но не разкри подробности.

Главният изпълнителен директор нае консултанта по управление McKinsey & Co., за да определи кои части от компанията заслужават съкращения, твърдят източници, запознати с въпроса.

Майер създаде специален счетоводен показател, наречен "Mavens", чиято цел е да насочва вниманието към областите на Yahoo, които отбелязват растеж. В това число влизат приходите от мобилно видео и реклами, но изключва бизнеса с дисплейни реклами за настолни компютри, който се свива.

Анализаторите твърдят, че голяма част от растежа на "Mavens" е за сметка на бизнеса с реклами за настолни компютри на Yahoo, тъй като много рекламодатели решават да не залагат на старите формати, които са по-скъпи и са смятани за по-малко ефективни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:01 | 14.09.22 г.
fallback