Забранявайки новия ѝ албум „25“ да се появи в стрийминг услуги като Apple Music и Spotify, Адел използва най-голямата си сила – популярността си по цял свят, пише Bloomberg.
Британската певица е сред малкото музикални изпълнители, харесвани от различни демографски групи, от тинейджъри, ползващи YouTube и Spotify, до възрастни, които посещават музикални магазини и iTunes.
Музикалните мениджъри я оприличават на блокбъстър от ранга на „Отмъстителите“ и „Джурасик свят“, който успява да привлече млади, стари, мъже и жени.
Адел и музикалното подразделение на Sony Corp. залагат на това, че феновете от всички възрасти ще искат нейния албум, ето защо ще отидат до музикалните магазини или iTunes, за да се сдобият с копие от него. Очаква се продажбите да са по-големи от всякога.
Покупките на музика носят по-голяма печалба на изпълнителя и звукозаписната компания, отколкото стрийминг услугите. Прогнозите са, че „25” ще продаде 2,5 млн. копия през първата си седмица, което ще бъде най-големият дебют, откакто Nielsen започна да води статистика за продажбите на албуми през 1991 г. Албумът струва 10,99 долара на предварителна поръчка в iTunes на Apple.
“Адел е една на милион – тя се възползва напълно от кариерата си и има огромна база от фенове“, коментира Вики Науман, базиран в Лос Анджелис медиен консултант, работил за Sony Music и Beggars Group.
Това не е първият път, в който пътищата на Адел и Spotify се пресичат по този начин. Първоначално тя не пусна албума си “21” в стрийминг услугата, защото платформата отказа да ограничи песните само до абонатите, които си плащат в платформата. Тейлър Суифт направи същото миналата година с албума „1989”, въпреки че позволи пускането му в Apple Music след дебюта на услугата.
"Ние обичаме и уважаваме Адел, както и нейните 24 млн. фена в Spotify”, коментира Spotify в имейл. „Надяваме се, че тя ще даде възможност на тези свои почитатели да се насладят на „25” в Spotify, както на „19” и „21” съвсем скоро.
Пионерът в онлайн радиото – Pandora Media, който оперира при различни условия от стрийминг услугите, ще има достъп до албума и ще го предлага на своите потребители в най-скоро време. Компанията заяви, че се радва на възможността да предложи новия албум на Адел скоро след появата му на пазара.
Лесно е да се разбере защо стрийминг услугите искат да привлекат звезди като британската певица. Нейният последен албум продаде повече от 11 млн. копия в САЩ, достигайки тази бройка по-бързо от всеки друг изпълнител от повече от десетилетие. Суифт пък постигна най-големи продажби в рамките на седмица от 12 години насам с албума „1989”.
За разлика от Тейлър Суифт, която е по-популярна сред младите слушатели, Адел е известна и сред по-възрастните. Именно те са тези, които купуваха повече албуми от магазините и онлайн през 2011 г., благодарение на албума на Адел „21”, твърди Ръс Крупник, анализатор на MusicWatch.
"Наричаме това „факторът Адел“, коментира той в интервю.
И все пак отказването от стрийминга е нещо рисковано. Тези нови услуги се развиха като основен източник на приходи от 2011 г. насам. През първата половина на 2015 г. онлайн стриймингът нарасна до 32% от всички музикални продажби в САЩ, сочи доклад на Recording Industry Association of America.
Този растеж обяснява защо някои анализатори и експерти поставят под въпрос решението на Адел да ограничи достъпа до новия си албум. Първият сингъл от него „Hello”, който е достъпен в Spotify, вече е близо до върха на класациите, а видеото е гледано повече от 400 млн. пъти в YouTube за по-малко от месец.
Според Тед Коен, управляващ директор в TAG Strategic, решението за ограничаването на стрийминга на „25“ може да отблъсне много фенове.
„Не смятам, че някой е показал, че може да направи повече продажби, ако стои настрана от стрийминга“, коментира той.
Ръстът на стрийминга не е спрял най-известните музикални звезди по света да издават новите си албуми. Стриймингът не носи толкова средства колкото продажбата, но популярността на дадена песен в YouTube и Spotify може да доведе до превръщането ѝ в хит.