fallback

Google търси ключови отговори за себе си

Най-голямата онлайн търсачка в света е изправена пред промени в потребителското поведение, към които трябва да се адаптира бързо

16:33 | 19.11.15 г.

Интернет гигантът Google влиза в битка за бизнеса на своята търсачка - област, в която изглежда губи почва под краката си, пише Bloomberg.

Alphabet, компанията майка на Google, в понеделник обяви няколко промени с цел да запази водещата търсачка в света в крак с промените в дигиталните навици, свързани с ползването на смартфоните.

На първо място Google и Facebook се съгласиха да обединят усилия, за да позволят на търсачката на Google за първи път да показва резултати от мобилното приложение на Facebook.

Идеята е, ако потребителите търсят през смартфоните си “Барак Обама”, Google да ги отведе директно към страницата на американския президент в мобилното приложение на Facebook. В момента търсачката предлага само линк, който отвежда към уебсайта на социалната мрежа, но не и към самото приложение.

Google се бори за сключването на подобни споразумения, известни като “дълбоко обвързване” в света на търсачките. Това ще ѝ помогне да надникне вътре в приложенията, в които хората прекарват по-голяма част от времето, в което са онлайн през мобилни устройства. Google обаче ще трябва да сключва подобни споразумения с всяко отделно приложение, а договорът с Facebook е най-голямото ѝ подобно постижение до момента.

На второ място Google добавя повече начини потребителите на смартфони да получават отговори на сложни въпроси, които преди объркваха уеб търсачката. Това се случва благодарение на тригодишните усилия на Google да показва отговорите в специални полета. Търсенето на “Колко е висок Том Круз?” може да доведе до директен отговор от страна на Google, вместо тя да препраща към към страница с линкове, от които потребителите да открият отговора.

Гласовият асистент на Apple - Siri, както и Cortana на Microsoft, имат същата мисия - да дават отговори без много суетене. Всичко това се случва, тъй като хората не искат да търсят много в мрежата през телефоните си.

Силата на рекламите

По-голямата част от нарастващите продажби на реклами на Google са свързани с търсачката ѝ. Но тази рекламна империя е застрашена, тъй като хората прекарват все повече време на смартфоните си, където използват приложения, а не търсят толкова в Google.

Онлайн гигантът се опитва да остане в крак със нарастващата употреба на смартфони, която преобразява начина на търсене на информация в интернет. Google изгради огромна компания, превръщайки се в отправна точка за потребителите онлайн.

Но при използването на смартфони в тази роля влизат мобилните приложения, а не търсачките. Американците, които имат мобилни телефони, прекарват 87% от времето си в приложения, твърди comScore, а само 13% от времето, в което ползват телефоните си, отделят за уеб браузъри, където Google доминира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:41 | 12.09.22 г.
fallback