Приходите на Apple за фискалната 2015 г. нарастват с 51 млрд. долара, засенчвайки почти всички големи американски компании от класацията Fortune 500, с изключение на 55, включително компании като Pfizer Inc. и Walt Disney Co., изчислява Wall Street Journal.
Повече от всякога резултатите на Apple зависят от iPhone. Те допринасят със 63% към приходите през тримесечието и формират огромна порция от печалбата на концерна.
Средната продажна цена на iPhone през тримесечието е 670 долара, спрямо 662 долара през предходното тримесечие и 603 долара година по-рано. Така Apple съумява да увеличи цените на апарата си независимо от спада в останалата индустрия.
Популярността на iPhone с голям екран повиши печалбата на Apple до рекордни нива за всяка публично търгувана компания, докато ръстът на приходите също е на нива, рядко наблюдавани за компания от нейния размер.
Всяко забавяне на търсенето на iPhone би било основен проблем за инвеститорите. Apple пусна новите iPhone, придружени от пазарната кампания, че „единственото нещо, което сме променили... е всичко“, напук на критиците, които казват, че телефоните нямат толкова забележими промени, като предшествениците си.
Главният изпълнителен директор Тим Кук поясни, че много потребители на iPhone не са преминали към телефоните с по-големи екрани. Около две трети от потребителската база на iPhone преди първото представяне на по-големите модели, представени през 2014 г., все още не са си купили по-нови устройства.
В същото време Apple печели потребители от конкуренти. От всички потребители, заменящи смартфоните си с iPhone по време на тримесечието, над 30% са от устройства с Android - операционната система на Alphabet Inc. По думите на Кук това е най-високият дял на преминаващите от Android устройства, откакто Apple следи този показател.
Бизнесът с iPhone продължава да расте в Китай, където стана премиум бранд, заедно с чантите Prada и часовниците Rolex. Тъй като все повече китайски потребители влизат в средната класа с по-голям разполагаем доход, те се прицелват към iPhone.
Нещо повече, напомпаната цена на iPhone, някога считана за пасив, вече работи в полза на Apple, което ѝ позволява да се откроява от бързо растящата купчина от евтини смартфони и засилва мнението сред китайците, че продуктите на компанията са с по-високо качество.
Приходите от продажбите в Китай, Хонконг и Тайван са нараснали с 99% до 12,5 млрд. долара, но ръстът се забавя леко спрямо същия период година по-рано. Apple заяви, че продажбите на смартфоните ѝ в Китай са нараснали с 87% на пазар, който като цяло се свива, с изключение на iPhone.
Apple не разкрива продажби за Apple Watch, първия изцяло нов хардуерен продукт от 2010 г. насам. Продажбите на устройството са включени към тези на iPod, Apple TV и Beats в категорията "други продукти".
Продажбите на този сегмент са нараснали с 61% до 3,05 милиарда долара. Apple заяви, че кешовата наличност е в размер на над 205 млрд. долара към 26 септември. Ако се извади дългосрочният дълг на компанията от 53 млрд. долара, то кешовата позиция на Apple възлиза на около 152 млрд. долара.
Продажбите на предишния хардуерен хит на Apple - iPad, продължават да падат. Продажбите на таблета спадат с 20%, за седмо поредно тримесечие. Продажбите на подразделението за Mac нарастват с 3%, надвивайки общия спад от 11 на сто на PC пазара по изчисления на IDG.