fallback

Големият проблем на Apple - да надмине собствения си успех

Компанията скоро ще представи новия си iPhone, но въпросът е дали той ще постигне същия фурор като предшественика си

15:54 | 03.09.15 г. 2

Докато Apple се подготвя да представи най-новия си iPhone следващата седмица, най-голямото предизвикателство пред компанията е как да надмине собствения си успех, пише Wall Street Journal.

Компанията пусна на пазара телефоните си с големи екрани iPhone 6 и iPhone 6 Plus преди година, което доведе до голям ръст на печалбата и завърди позициите на Apple в Китай.

Американският гигант набира все по-голям дял спрямо конкурентите си, въпреки че предлага все по-скъпи продукти. Продажбите на iPhone нараснаха с повече от 30 на сто във всяко от последните три тримесечия, в сравнение с година по-рано.

Сега следва трудната част. Подобни темпове на растеж са “математически неустойчиви”, твърди Тони Саконаги, анализатор на Bernstein Research. Той прогнозира, че продажбите на iPhone ще нараснат с 3% до 237,6 млн. бройки през фискалната година, започваща през октомври.

“Изключително спорно е дали ще има такъв растеж на iPhone следващата година”, коментира Саконаги.

Говорителят на Apple отказва да коментира темата.

Една от причините: промените в новия смартфон няма да бъдат толкова големи, колкото тези от миналата година, когато Apple предложи модели с по-големи екрани за първи път. Очаква се компанията да разкрие новите си смартфони по време на събитие в Сан Франциско на 9 септември.

Новите устройства на компанията ще бъдат със същия размер на екраните, като миналогодишните модели - 4,7 инча и 5,5 инча, твърдят източници, запознати с въпроса. По думите им Apple планира да представи четвърти цвят металическо розово, освен сивия, сребърния и златния модел.

Основните подобрения по телефона, според източниците, са свързани с по-добрия процесор и камерата. Според тях новият iPhone ще включва технологията Force Touch, която вече се ползва в последните модели Mac и Apple Watch.

IPhone е най-важният продукт на Apple, тъй като носи две трети от приходите на компанията, ето защо е внимателно наблюдаван от инвеститорите.

Резултатите от последната година вдигат високо летвата. Приходите от iPhone нараснаха с най-бързия си темп от две години и то в момент, в който останалата част от пазара на смартфони започваше да се забавя.

Каролина Миланези от Kantar Worldpanel пише, че американските потребители на смартфони заменят устройствата си средно на всеки 22 месеца, което предполага, че по-голямата част все още не са си купили по-старите модели като iPhone 5 или 5S.

По същата причина Патрик Мурхед, главен анализатор в Moor Insights & Strategy, твърди, че много потребители виждат дори леките подобрения като значими, защото се насочват към по-нови модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:52 | 08.09.22 г.
fallback