Ходовете на Китай в опит да стимулира своята забавяща се икономика и да възстанови доверието на инвеститорите имат важен, но не много виден ефект върху технологичния сектор. Те укрепват китайските компании, които и без това усложняват живота на американските си конкуренти, много от които вече имат планове за растеж на втория най-голям пазар в света, пише Wall Street Journal.
Изненадващото решение на правителството в началото на август да обезцени китайската валута може да направи продажбите на американските компании доста по-трудни в страната, туй като техните продукти стават доста по-скъпи за местните купувачи.
Същевременно евтиният юан прави китайските продукти по-евтини в чужбина, което съвпада с политиката на правителството за насърчаване на чуждестранните продажби на китайските технологични фирми.
“Виждаме ключовия двигател на износа”, твърди Хендъл Джоунс, консултант в International Business Strategies. Според него китайските компании “ще станат по-агресивни”.
Някога известна с евтиното си производство, Китай се превърна в основна цел за много американски компании, които искат да се развиват. Те разчитат преди всичко на голямото ѝ население, което се равнява на 20% от световното. Но страната вече не е просто потребител и производител на продукти. Местните компании развиват собствени мобилни устройства, компютри и други продукти, а някои навлизат на пазари, които са доминирани предимно от американски фирми.
В сферата на смартфоните, където Китай е най-големият пазар на света, Xiaomi и Huawei Technologies използват атрактивните си продукти и цени, за да заемат съответно първо и второ място по продажби в страната. Двете фирми са сред петте топ марки в страната за второто тримесечие, посочват от International Data Corp.
Apple се класира трета, но все още се радва на добри продажби на iPhone и генерира голяма печалба в Китай. Но Samsung Electronics вече не е сред петте най-големи компании в страната според IDC. Неприятностите в нейното подразделение за мобилни устройства доведоха до спад в нетната ѝ печалба пет поредни тримесечия.
Забавянето на търсенето също не помага. Продажбите на телефони в Китай спаднаха с 4% през второто тримесечие спрямо същия период преди година, посочва Gartner, разкривайки, че това е първият спад в страната. Тази седмица IDC намали прогнозата си за растежа на броя продадени устройства през 2015 г. от 2,5% до 1,2%, което е значително под повишението от 19,7% през 2014 г.