fallback

Битката на технологичните компании - да предсказват нуждите на потребителите

Apple и Google вече правят големи крачки в бързия анализ на потребителското поведение

18:16 | 09.08.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Apple и Google се състезават за задоволяването на нуждите на своите потребители. Технологичните гиганти, чиито софтуерни предложения работят на почти всички смартфони в света, добавят функции, за да доставят информация още преди потребителите да са попитали за нея. Техните ходове предполагат, че смартфоните ще се превърнат в устройства, които доставят информация спонтанно, когато има нужда от нея, пише Wall Street Journal.

Компаниите подхождат към технологиите по различен начин, което отразява собствения им опит и приоритети. Proactive Assistant на Apple, функция, включена в предстоящия софтуер iOS 9, има за цел да се научи как би се държал потребителят, като се ползва само информацията, която той съхранява на своя iPhone. От своя страна Google Now събира данни от ползването на онлайн услуги и търсенето в интернет.

“Това е голямо бойно поле. Компаниите го използват, за да подчертаят силните си страни”, коментира Рич Могъл, главен изпълнителен директор на консултантската компания Securosis.

Apple и Google се надяват новите функции, някои от които се очакват тази есен, да запазят лоялните им потребители и да ги насочат към свързаните услуги, които са печеливши. За Apple това означава повече потребители, които се връщат към нейния iPhone. За Google - по-ангажирани потребители за нейните рекламодатели.

Освен това способността да се предвижда какво искат потребителите в точния момент ще бъде от решаващо значение за бъдещи устройства като умните часовници и свързаните автомобили.

Усилията на Google и Apple са част от по-голяма вълна на “дигитални помощници” в технологичната индустрия. Microsoft пуска Cortana - услуга тип “личен асистент” във всички устройства, работещи с Windows. Виртуалният асистент на Amazon.com пък се нарича Alexa. 

Google събира информация от различните си услуги - от Gmail до YouTube, така че да дава най-полезните препоръки на потребителите си.

Apple има по-консервативен подход, ограничавайки се до информацията, събирана от телефоните ѝ. Компанията твърди, че iPhone знае кои приложения използвате, кога ги използвате и колко дълго. Освен това знае къде сте и с кого общувате редовно. Apple има достъп до някои имейли, но твърди, че ги използва, за да създава събития в календара. В резултат от всичко това компанията може да получи част от данните, които си набавя и Google.

Подходът на Apple е фокусиран преди всичко върху ежедневните дейности. Например телефонът може да пуска мелодии за тренировка, когато включите слушалките си на сутринта. Компанията прави разлика между това какво знаят устройствата ѝ и какво знае самата тя. Според фирмата устройството знае много за своя собственик, но тази информация не се събира от компанията.

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук отправи остри критики към компании като Google, които според него печелят от данните, които събират за потребителите си, като ги продават на рекламодателите.

Google твърди, че не продава и не споделя потребителски данни с други фирми, а използва своята информация, за да насочва сама рекламите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:02 | 12.09.22 г.
fallback