Силният ръст на приходите на Google от мобилна реклама разсея опасенията на компанията, че нейната платформа YouTube може да понесе удар заради усилията на Facebook да генерира по-голяма печалба от нарастващата популярност на видео съдържанието, гледано на смартфони и таблети, предава Ройтерс.
Google, втората най-високо оценена компания в света след Apple, отчете по-високи приходи и печалба от очакваното за първи път от шест тримесечия.
Онлайн видео рекламите могат да донесат 17 млрд. долара в САЩ до 2017 г., а YouTube изглежда с най-големи шансове да се възползва от това, пишат анализаторите от Jeffers & Co.
"На второ място, новият главен финансов директор Рут Порат ще има по-дисциплиниран подход към управлението на разходите и разпределението на капитала“, посочват още експертите.
Google твърди, че времето за гледане в YouTube се е увеличило с 60% през второто тримесечие и видео услугата е привлякла повече потребители на възраст 18-49 години, отколкото всяка кабелна мрежа в САЩ.
Google и Facebook се опитват да привлекат големите компании да рекламират продуктите си чрез онлайн видео.
YouTube има предимство пред YouTube, тъй като има по-зряла платформа за печалба, която изглежда привлича най-доброто съдържание, твърди Джийн Мънстър, анализатор на Piper Jaffray.
Google твърди, че разликата между цената „за клик“ между декстоп рекламата и мобилната реклама се смалява, т.е. има намаление на средната цена за онлайн реклама.
Мобилната „цена на клик“ вероятно ще надвиши тази при настолните компютри в дългосрочен план, посочва още експертът.
"Цената на клик“ на Google спадна с 11% през тримесечието, но това не е всичко, коментират от Jefferies.
Рекламите в YouTube, където рекламодателите плащат само ако потребителите не прескочат рекламата, струват по-малко от традиционните реклами в търсачките.
Рекламните приходи на Google нараснаха с 11% до 16,02 млрд. долара. Броят на платените кликове пък е скочил с 18%.