fallback

Ще изместят ли чат приложенията Facebook?

Потребителите в социалните мрежи стават все по-пасивни, докато приложенията за изпращане на съобщения се радват на абсолютен разцвет

12:46 | 09.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Преди пет години Джъстин Пак използва предимно Facebook, за да следи какво се случва с приятелите и семейството си. Сега 28-годишният мъж, който живее в Ню Йорк, предпочита шест приложения за изпращане на съобщения, които е качил на телефона си.

“Когато изпращаш съобщение до някого, има повече от очакване, че той ще отговори”, коментира Пак. “Публикуването във Facebook е като да залепиш бележка на вратата на някой приятел и да се надяваш, че той ще я види”.

Facebook популяризира идеята за онлайн социална мрежа преди десетилетие. Сега бързият възход на услугите за изпращане на съобщения променя социалните мрежи, тъй като потребителите все по-често комуникират пряко един с друг, а не публикуват толкова неща във Facebook, които да стигат до повече хора, пише Wall Street Journal.

Шест от десетте най-използвани мобилни приложения в света са за изпращане на съобщения, сочат данни на Quettra. Този тип приложения са използвани средно по девет пъти на ден, в сравнение с 1,9 пъти за всички други приложения, сочат данни на мобилното подразделение на Yahoo - Flurry.

Deutsche Bank посочва, че потребителите използват WhatsApp и Messenger за съобщения по около 25-30 пъти на ден, в сравнение с 15 разглеждания на ден на стената във Facebook. Анализаторите очакват WhatsApp да достигне 1 млрд. потребители в близките няколко години, седем години след като стартира, а това е с две години по-бързо, отколкото го постигна Facebook.

Студентите по комуникация твърдят, че растежът на приложенията за изпращане на съобщения отразява начина, по който хората си взаимодействат ежедневно. Потребителите не се отказват от Facebook, но неговата цел се е променила.

“WhatsApp запълва по-първичната нужда от социалните мрежи като Facebook и Twitter", твърди Скот Кембъл, професор по мобилни комуникации в Университета на Мичиган.

Самият Facebook прегърна тази тенденция. Отвъд придобиването на WhatsApp за 22 млрд. долара през 2014 г., тя разработи и промотира Messenger, който сега се радва на повече от 700 млн. потребители.

“Вярваме, че изпращането на съобщения е едно от малкото неща, които хората всъщност правят отвъд сърфирането в социални мрежи”, заяви основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг миналата година.

И все пак тези промени носят рискове за Facebook, която печели от пускането на реклами в социалната мрежа. Много приложения за изпращане на съобщения не показват реклами като Facebook, което прави показването им много по-голямо предизвикателство за най-голямата социална мрежа.

Някои азиатски услуги за изпращане на съобщения генерират приходи по други начини. Близо 550 млн. души в Китай използват WeChat всеки месец, за да си говорят с приятели, да играят мобилни игри и да гледат NBA. Компанията, която притежава WeChat, Tencent Holdings, печели, когато потребителите купуват реални или виртуални стоки през платформата. Освен това позиционира реклами на стената си, която наподобява тази на Facebook.

Line, популярно приложение в Япония, Тайван и Тайланд, печели чрез вградена система за покупки, както и от продажбата на онлайн стикери. Последните се продават за 1,99 долара за бройка, като услугата има 205 млн. активни потребители месечно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:06 | 14.09.22 г.
fallback