Европа продължава да показва различни нива на зрялост по отношение на индустрията на информационните и комуникационните технологии (ICT), но разликата в това отношение между развитите и развиващите се пазари става все по-малка, сочи нов доклад на Ericsson.
Според него потребителите разбират предимствата на висококачествената връзка и ролята, която технологията играе в живота им, ето защо повече от една трета от европейците посочват, че за тях е особено важно да има интернет връзка, независимо къде се намират.
Проучването Ericsson ConsumerLab от 2014 г. показва, че навлизането на смартфоните в домакинствата почти се е удвоило сред европейските страни през последните две години. В развиващите се пазари в Източна Европа броят се е утроил.
В много развитите пазари като Великобритания и Швеция смартфоните вече са повече от настолните компютри в домакинствата, докато в други европейски страни като Италия, всеки две от три домакинства през 2014 г. са имали смартфон. За сравнение през 2012 г. беше едно на всеки три домакинства.
Сред другите тенденции, които Ericsson отбелязва в доклада си, е фактът, че все по-често потребителите използват едновременно смартфон и таблет. Наличието на таблети в домакинствата в Европа се е увеличило значително, от едва 18% през 2012 г. до 50% през 2014 г.
Смартфоните са предпочитани за изпращането на съобщения и за обаждания, докато персоналните компютри биват ползвани предимно за дейности, изискващи голям трафик на данни, посочват още от Ericsson. Освен това смартфоните и таблетите са ползвани често за игри и достъп до социални мрежи от европейските потребители на мобилни устройства. В Германия например 42% от интернет потребителите играят игри на преносимите си устройства.
Настолните компютри са ползвани на първо място за сърфиране в интернет, а след това се нареждат онлайн пазаруването и социалните мрежи.
Локация
Проучването на Ericsson ConsumerLab за 2014 г. показва, че има значителни разлики в преживяването на потребителите на мобилни устройства по отношение на свързаността вътре и навън. Потребителите са категорични, че са много по-доволни от интернет връзката си у дома и в офиса, отколкото от използването на безжична интернет връзка навън. Една от причините за високата задоволеност от връзките в затворени пространства е разпространението на Wi-Fi.